تربت‌ حیدریه- ایرنا- عملیات احداث تصفیه‌خانه شهر تازه‌ تاسیس «نَسَر» از توابع شهرستان تربت حیدریه در مرکز خراسان رضوی روز دوشنبه طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌ حیدریه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این تصفیه خانه گفت: تکمیل و ساخت این تصفیه خانه به ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علیرضا عباسی افزود: با پیگیری ۲ ساله شرکت آبفا تربت حیدریه، قرارداد ساخت تصفیه‌خانه شهر نسر منعقد و به شرکت پیمانکار ابلاغ و قرار است طرح در مدت ۲۴ ماه ساخته و آماده بهره‌برداری شود.

وی گفت: این طرح در زمینی یک هکتاری با ۲ خط جریان شامل ساخت واحدهای فرایندی، حوضچه‌های ورودی، آشغال‌گیر، دانه‌گیر، راکتور بی‌هوازی، تالاب‌های مصنوعی با جریان زیرسطحی واحد گندزدایی و خط بای‌پاس اضطراری و نیز ساختمان‌های جنبی مرتبط شامل ساختمان اداری، انبار، اتاق مواد شیمیایی و راه‌های دسترسی بین واحدها مطابق مشخصات فنی و آلبوم نقشه‌های اجرایی ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل آبفای تربت‌حیدریه تصریح کرد: نکته مهم در عملیاتی کردن این طرح تعیین تکلیف قرارداد قبلی آن بود که پیمانکار در زمان فعالیت آب و فاضلاب روستایی کار را نیمه تمام رها کرده‌ بود، اما با حمایت دستگاه قضایی شهرستان و دفتر حقوقی آبفای کشور، موضوع تعیین تکلیف و قرارداد به پیمانکار واگذار شد.

عباسی اظهار کرد: اکنون در شهر نسر هزار و ۴۱۰ اشتراک آب و فاضلاب وجود دارد.

شهردار نسر نیز گفت: نسر به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای بخش "جلگه رخ" تربت حیدریه از آبان سال ۱۴۰۰ به شهر ارتقا یافت و اکنون بالغ بر پنج هزار نفر در قالب هزار و ۵۰۰ خانوار در این شهر زندگی می‌کنند.

سعید دیده‌بان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ساکنان این شهر از مزایای آب لوله‌کشی بهره‌مند هستند، افزود: اجرای فاضلاب در این شهر به ۲۱ کیلومتر شبکه نیاز دارد که تاکنون تنها هفت کیلومتر آن اجرا شده است.