اصفهان - ایرنا - مربی اصفهانی تیم ملی اسکیت "فری استایل" گفت: اسکیت‌بازان کشورمان با روحیه بالا برای مصاف با حریفان در بازی‌های آسیایی، آمادگی مطلوبی دارند.

احسان حبیب‌آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه از حدود ۲ سال قبل تاکنون تمرینات مُنسجم و خوبی را پشت سر گذاشتیم، اما در ماه‌های اخیر و پس از بازگشت از کاپ آزاد جهان به میزبانی فرانسه بطور مستمر نیز اردوی تدارکاتی برگزار شده و آمادگی اعضای تیم تا حد زیادی ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کسب بهترین مقام بویژه مدال طلا هدف اصلی تیم ملی اسکیت کشورمان در بازی‌های آسیایی است، هرچند رقیبان ما بخصوص چینی‌ها و تایوانی‌ها نیز پُرتوان و جدی هستند و آنان نیز همچون ما برای کسب سکو، انگیزه فراوانی دارند.

مربی تیم ملی فری استایل افزود: هر چهار اسکیت‌باز تیم ملی شامل رضا لسانی، محمد سواری، ترانه احمدی و رومینا سالک از استان اصفهان هستند به همین دلیل پراکنده نبودن محل زندگی ورزشکاران سبب شده است تا اردوهای بهتری برگزار کنیم.

حبیب آبادی تصریح کرد: کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکیت در مدت اخیر حمایت خوبی از ورزشکاران داشتند و همین امر سبب بهبود وضعیت روحی و روانی اسکیت بازان شده است، بنابراین بازی‌های پیشِ رو، زمان مناسبی برای اثبات توانایی‌های نفرات تیم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین با شرکت ۴۵ کشور آسیایی، از ۲۸ شهریور آغاز شده است و تا ۱۶ مهر سالجاری در ۴۰ رشته و با شرکت ۱۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ خبرنگار ادامه خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران در ۳۴ رشته ورزشی در رقابت های آسیایی هانگژو حضور دارد.

رشته "فری استایل" یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین رشته های اسکیت است که در آن ورزشکاران با استفاده از حرکات نمایشی پیچیده باید از بین موانع کوچکی که با فاصله‌های معینی چیده شده‌اند، عبور کنند.