زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس چهار طرح داوطلبی، حمایتی و کاروان سلامت به همت خیران داوطلب و مشارکت خانه‌های هلال در مناطق کم برخوردار شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، هامون و هیرمند اجرا شد.

سیدمحمدمهدی سجادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح‌ها ۵۳۴ نفر از خدمات درمانی، دارویی و ویزیت رایگان بهره‌مند شدند که مجموع خدمات آنها بیش از ۹۴۲ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی در پی وقوع توفان‌های شن و ریزگردها در منطقه سیستان بیان کرد: ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد ریال توسط خیران داوطلب خانه‌های هلال تهیه و بین خانواده‌های متاثر از توفان منطقه سیستان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح ارمغان مهر، دانش‌آموزان کم برخوردار روستاهای متاثر از توفان در منطقه سیستان از نوشت افزار و بسته های آموزشی مورد نیاز مدرسه برخوردار شدند.
وی با اشاره به اینکه کمک و یاری رساندن به دانش آموزان مناطق محروم نتایج مثبتی را به ‌دنبال دارد، گفت: طرح ارمغان مهر روستاهای منطقه سیستان با توزیع ۴۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش۵۳۲ میلیون ریال توسط خیران داوطلب اجرا شد.