قم - ایرنا - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زنان عالِم ما تضاد نمای خانه داری یا علم آموزی را شکستند و نشان دادند در عین رسیدگی به احوال و امور خانواده می‌توان با حفظ عفت و حیا به درجات بالای علمی رسید.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست روز سه‌شنبه در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) در تالار بیداری اسلامی این مجموعه حوزوی بیان داشت: یک زن می‌تواند با حفظ حجاب و عفاف، عالِم باشد و در عرصه‌های مختلف به خصوص تبلیغ دین نقش آفرینی و اسلام را به عنوان یک نظام کامل برای زندگی به مردم معرفی کند.

وی همچنین در سخنان خود با اشاره به اینکه برخورد اسلام با علم بسیار ویژه بود، گفت: علم و کسب دانش به طور کلی در جوامع انسانی موضوعی ارزشمند است اما وقتی این موضوع به اسلام می‌رسد، اسلام به صورتی خاص با آن برخورد می‌کند و اهمیت بسیار زیادی به آن می‌دهد که جلوه‌هایی از آن در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) قابل مشاهده‌است.

وی ادامه داد: اسلام با آموزش و پژوهش به عنوان دو بال پرواز بشر رفتاری ویژه داشته‌است، همین رفتارهای اسلام موجب شکل‌گیری یکی از بزرگترین تمدن‌های بشری بر اساس علم و پژوهش توسط مسلمانان در قرون گذشته شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فراگیری علم و گسترش آن در دنیای امروز گفت: امروز علم و پژوهش از نظر امکان انتشار و فراگیری وضعیتی متفاوت با گذشته دارد و اگر محققی حرفی برای گفتن داشته باشد، مطالب او به سرعت منتشر می‌شود.

وی افزود: دنیای امروز تنها امواج ظلمت نیست، بلکه می‌توان امواج نور در جهان ایجاد کرد و در همین رابطه طلاب علوم دینی نقشی مهم و اساسی برعهده دارند، امروز انتظار این است که طلاب با تهذیب درون و فراگیری علوم در راستای گسترش هرچه بیشتر اسلام تلاش کنند.

آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) امروز با قرائت پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حضور اساتید برجسته حوزه علمیه در تالار بیداری اسلامی این مجموعه حوزوی در قم برگزار شد.