اصفهان - ایرنا-معاون هوش مصنوعی هُلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: حضور فعالان و متخصصان هوش مصنوعی در رویداد "جایزه مصطفی(ص)" یک فرصت مناسب برای اصفهان و توسعه صنایع مختلف آن است.

به گزارش ایرنا، رویداد "جایزه مصطفی(ص)" ششم تا دوازدهم مهر جاری در اصفهان برگزار می‌شود که برای شرکت در آن از دانشمندان و شرکت‌های مُعتبر حوزه هوش مصنوعی نیز دعوت بعمل آمده است.

منصور خادمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم و صنایع اصفهان می‌توانند از حضور اندیشمندان در رویداد جایزه علمی مصطفی(ص) بخوبی استفاده کنند و همفکری با این صاحبنظران برای صنایع اصفهان کارساز خواهد بود و تاثیر زیادی در پیشرفت صنایع آن دارد.

وی اظهار داشت: مشکلات موجود در برخی بخش‌ها مانند مصرف انرژی را می‌توانیم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی رفع کنیم.

خادمی ادامه داد: با استفاده از این فناوری می توان بهره‌وری کاری را در صنایع بالا برد و مدیریت بهتری در فعالیت‌های مختلف داشت.

وی همچنین با بیان اینکه شهر اصفهان جایگاه و ظرفیت ویژه‌ای برای برگزاری این رویداد بزرگ و سایر رویدادهای نظیر آن دارد، خاطرنشان کرد: این شهر دارای ظرفیت های خوبی از لحاظ فرهنگی، هنری و در کنار آن صنعت است به این معنی که همه موارد لازم برای وقوع رویدادهای بزرگ در این شهر در کنار هم جمع شده است.

خادمی تصریح کرد: این رویداد، شروعی برای برگزاری رویدادهای بسیار بزرگ بعدی در این شهر است و بخش های مختلف از جمله صنایع می توانند استفاده مطلوبی از آنها داشته باشند.

وی گفت: ورود نهادهای مختلف مانند شهرداری در این برنامه علمی و رویدادهای بعدی می تواند در ارتقای سطح برگزاری آنها نیز تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری، مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

هوش مصنوعی یکی از محورهای برنامه های این رویداد است که از جمله آنها می‌توان به "رویداد ترویجی دانش‌آموزی در حوزه فناوری های هوش مصنوعی"، "‌گردهمایی فعالان هوش مصنوعی"، "نمایشگاه هوش مصنوعی اصفهان" و "رویداد سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای هوش مصنوعی" که روزهای هفتم و هشتم مهر برگزار می شود، اشاره کرد.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت می‌کنند.