سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان بر لزوم انتقال درست ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل جوان و دانشگاهیان در مراکز علمی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای دانشجو که با محوریت تجلیل از فعالان فرهنگی، جهادگران و خادمان موکبهای دانشجویی در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم انتفال درست ارزش‌ها برای تثبیت ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ نرم وارد شده است، افزود: دشمن بیش از پیش بر جنگ نرم اصرار دارد و اهمیت برگزاری برنامه گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس برای هویت‌سازی و تثبیت ارزش‌های واقعی ضروری است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: کسانی که از نزدیک رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثار رزمندگان اسلام را در جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اند به خوبی دشمنی‌های دشمنان را به یاد دارند.

قادرزاده ادامه داد: امروز سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظامی و امنیتی با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود در جهت استقرار و اعتلای نظام اسلامی قدم برداشته‌اند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها باید تسریع‌کننده و تسهیل‌کننده یادگیری‌ها در جهت اجرای ارزش‌ها باشیم و همین است که دانشگاه مبدا و جایگاه اصلی ایجاد تحول است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: کسانی که تمایل ندارند توسعه در جهان سوم و به ویژه در کشورهای اسلامی پایدار باشد، تلاش دارند تا استقامت و پایداری را از بین ببرند و هدف خود را بر روی جوانان و زنان قرار می دهند حال آنکه در دین مبین اسلام زن ارزشمندترین رکن برای جلوگیری از شکاف نسلی است.

قادرزاده با بیان اینکه دشمنان روی جوانان ما و دانشگاهیان کار می‌کنند تا عمق دین را هدف بگیرند، افزود: دشمنان ما نمی‌خواهند دین مبین اسلام تبیین و تثبیت شود؛ چرا که در چنین شرایطی ظلم و بی‌عدالتی را نمی‌توانند ادامه دهند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.