رشت - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه امسال یک هزار و ۶۲۹ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد توزیع شده و یا در دست توزیع است، گفت: در نخستین مرحله ۸۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان استان اهدا شد و 2 مرحله دیگر هم در حال انجام است.

عباس اهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در مرحله دوم اهدا جهیزیه ها نیز ۲۶۷ سری در حال ارسال است و همزمان با ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام نیز مرحله انجام و ۵۴۰ فقره جهیزیه به طور مستقیم به منازل نوعروسان ارسال می شود.

وی ارزش هر سری جهیزیه را در قالب پنج قلم کالا ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هر فقره شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان بیان کرد: با توجه ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، همت، مشارکت خیرین و نیکوکاران نسبت به تهیه جهیزیه زوجین تحت پوشش این نهاد برای شروع یک زندگی شرافتمندانه و عزتمندانه اقدام می شود.

وی با بیان اینکه زوجها در کنار خدمات حمایتی از خدمات آموزشی و مشاوره ای نیز بهره‌مند می شوند، اضافه کرد: همچنین در صورت تمایل آنها امکان استفاده از تسهیلات معوض ازدواج در قالب بن کارت برای خرید کالاهای ایرانی ضروری زندگی در سرلوحه برنامه های این نهاد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: تسهیلات در قالب بن کارت فقط برای خرید کالاهای ایرانی و یا وام کارگشایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به زوجین در صورت وجود اعتبار، تعلق خواهد گرفت.

حدود ۱۲۸ هزار خانوار در گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.