بجنورد-ایرنا- بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در خراسان شمالی از عصر روز جمعه در بجنورد کلید خورد و ۲۱ اثر در بخش عروسکی و ۱۰ اثر دانشجویی به روی صحنه می رود.

به گزارش ایرنا، ۲۱ اثر در بخش عروسکی و دانشجویی به جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بجنورد راه یافت که این آثار از روز گذشته در پلاتو ترنج، گلشن، فرهنگسرا و پلاتو شمس بجنورد به روی صحنه می رود.

هنرمندان شرکت کننده در ۲ بخش این رویداد از استان های اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، یزد، قزوین، کیش، زنجان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و کشور ارمنستان به مدت چهار روز در بجنورد به هنرنمایی خواهند پرداخت.

در نخستین روز از جشنواره از مجموع ۱۱ اثر نمایشی در بخش عروسکی و ۱۰ اثر در بخش دانشجویی؛ سه اثر نمایشی «پند پیر بابا» به کارگردانی «علی جباری» از مبارکه اصفهان، «مجلس سهراب کشی» به کارگردانی «امیر رضا جهانی» از تهران و «کارناوال» به کارگردانی «کارن ام اچاتریجن» از ارمنستان در سئانس های ۱۸، ۲۰ و ۲۱:۳۰ برای اجرا در پلاتو شمس در نظر گرفته شده است.

بیست‌ و ‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری «احمد جولایی»، از یکم تا یازدهم مهر در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ، «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

خراسان شمالی نیز در ۲ بخش «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» این رویداد را با ۲۱ اثر نمایشی از امروز آغاز می کند که تا دهم ماه جاری ادامه دارد.