تبریز - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان شرقی اقبال و اعتماد والدین به دانشگاه آزاد اسلامی را امتیازی برای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امروز خانواده ها از دانشگاه مدرک نمی خواهند و به دنبال آینده فرزندان خود هستند و دانشگاه آزاد با اقدامات خود نشان داده که در این مسیر است.

به گزارش ایرنا، آرش رنجبران روز شنبه در نشست خبری برگزاری ۲ رویداد پژوهشی و فناورانه به میزبانی این واحد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ریشه دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ در تبریز شکل گرفت و این واحد دانشگاهی امروز به یکی از واحدهای پیشرو در بحث آموزش و پژوهش تبدیل شده و در چند اخیر این واحد در این حوزه ها رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای دانش بینان و مجموعه فناورانه در این واحد دانشگاهی حاکی از حرکت جدی این دانشگاه در این حوزه هاست.

رنجبران به برگزاری بیست و یکمین همایش ملی حسابداری ایران و سومین همایش بین المللی حسابداری در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این همایش با محوریت آینده پژوهشی در حسابداری، گزارشگری پایداری و تاب آوری کسب و کارها، ۱۲ و ۱۳ مهرماه جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار یکی از معتبرترین همایش های حسابداری در دانشگاهی غیردولتی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مهمانان برجسته ای در این همایش از معاونان وزارت اقتصاد، سازمان بورس، معاونان بانک مرکزی، دبیر کل حسابداران رسمی ایران و اعضای اتاق بازرگانی کشور حضور می یابند و هزینه های همایش از سوی حامیان تامین شده است و بارمالی برای دانشگاه ندارد.

وی گفت: همچنین نخستین رویداد و همایش ملی کابرد فناوری های نوین در مهندسی عمران، هفتم تا نهم اسفندماه جاری و همزمان با روز مهندس در این واحد برگزار می شود و محوریت برگزاری همایش نگاه فناورانه به موضوع مهندسی عمران است.

رنجبران افزود: تلاش برای تحقق کسب مرجعیت عملی یکی از اهداف سند بنیادین و تحولی دانشگاه آزاد است و یکی از بخش هایی که این مرجعیت را تثبیت می کند برگزاری اینگونه همایش هاست.

اندیشکده گزارشگری پایدار در تبریز ایجاد می شود

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری نیز به تاریخچه رشته حسابداری در واحد تبریز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۷ نخستین دانشجویان کارشناسی در این رشته پذیرش شدند، در ۱۳۸۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۹۳ اولین ورودی دکترا در این دانشگاه اتفاق افتاد و در سال ۱۳۹۴ در حوزه مالی و در مهندسی مالی نیز در دو مقطع ارشد و دکترا پذیرش شدند.

«رسول برادران» ادامه داد: با توجه به قدمت این دانشگاه در حسابداری و تاثیر گذار بودن آن در سطح کشور، مجوز نخستین مجله پژوهشی را نیز به نام این واحد کسب کردیم که سه شماره آن چاپ شده و شماره چهارم نیز در کنگره توزیع می شود و همین ویژگی ها، موجب شد تا امتیاز میزبانی همایش به دانشگاه آزاد تبریز داده شود.

وی بیان کرد: میزبان این همایش از سوی دبیرخانه مرکزی که در دانشگاه های تهران، الزهرا و علامه طباطایی مستقر است مشخص می شود و این برای نخستین بار است که میزبانی به دانشگاه غیردولتی داده می شود.

براداران به الزام شرکت های بورسی به افشای اجباری گزارشگری پایدار اشاره کرد و گفت: این موضوع که این گزارشگری چگونه انجام شود در این همایش دنبال می شود و سعی می کنیم تا اندیشکده این گزارشگری را نیز بنام تبریز بنا کنیم.

برادران ادامه داد: داوری های این همایش در پنج لایه تخصصی و از بین ۲۸۰ مقاله رسیده صورت گرفته و بیش از ۱۶۰ مقاله پذیرفته شده که در چهار سالن به صورت همزمان ارایه می شوند و حضور جامعه حسابداری به عنوان ساعت آموزشی برای اعضای جامعه حسابداری تلقی می شود.

وی گفت: همچنین مقالات برگزیده در هشت مجله معتبر عملی کشور چاپ می شود و در واقع در این همایش، بعد علمی حسابداری در کنار بعد حرفه ای و صنعتی آن خواهد بود.

همایش کابرد فناوری در عمران در ۱۴ محور برگزار می شود

دبیر اجرایی همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران نیز گفت: مقاله های ارایه شده در این همایش دارای امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکترا خواهد بود و از همه شرکت ها، صاحبان صنایع و علاقه مندان برای حضور در این همایش سه روزه دعوت می کنیم تا دستاوردهای خود را در نمایشگاه جانبی این همایش ارایه کنند.

« روزبه دبیری » بیان کرد: این همایش در ۱۴ محور ژئوتکنیک و زمین شناسی، مدیریت منابع آب، کارآفرینی و اقتصاد در عمران، سازه های دریایی، راه و ترابری، نقشه برداری، مدیریت ساخت، سازه و زلزله، مدیریت بحران، انرژی و ساختمان، سازه های هیدرولیکی، رفتارنگاری و ابزار دقیق سازه ها، اینترنت اشیا و ساختمان های هوشمند و مصالح و فناوری های نوین در مهندسی عمران برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال مقالات به این همایش ۳۰ دی ماه، اعلام نتایج در ۱۵ بهمن، مهلت ثبت نام در همایش ۳۰بهمن و تاریخ برگزاری آن هفتم تا نهم اسفند ماه سالجاری در دانشگاه تبریز است.

کاهش هزینه ها نتیجه برگزاری همایش ها در حوزه عمران است

رئیس دانشگاه آزاد واحد تبریز گفت: برگزاری چنین همایش هایی به طور قطع برگزاری این همایش ها موجب کاهش هزینه های سنگین در حوزه عمران می شود.

رنجبران افزود: هزینه ضعف کیفیت که هزینه ای پنهان و در عین حال بسیاری بالایی در ساخت و ساز است با برگزاری چنین همایش هایی از بین می رود

وی ادامه داد: به طور مثال، هدر رفت انرژی در پی عدم اجرای اصولی عایق بندی، هرچند سودی مقطعی برای سازنده دارد اما هزینه های پنهان آن بسیار بالاست و اگر خروجی این همایش ها، عملی شود این هزینه های پنهان از بین می رود.

وی افزود: اتفاق کوچک در حوزه عمرانی، هزینه سنگینی درپی دارد و برای جلوگیری از این اتفاقات، بخشی باید در دانشگاه و بخشی نیز در جامعه و به صورت فرهنگ سازی حل شود و خروجی همایش های علمی به صورت اجبار عملی شود.