دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر آینده سازی برای دانشجویان است

تبریز - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان شرقی اقبال و اعتماد والدین به دانشگاه آزاد اسلامی را امتیازی برای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امروز خانواده ها از دانشگاه مدرک نمی خواهند و به دنبال آینده فرزندان خود هستند و دانشگاه آزاد با اقدامات خود نشان داده که در این مسیر است.

به گزارش ایرنا، آرش رنجبران روز شنبه در نشست خبری برگزاری ۲ رویداد پژوهشی و فناورانه به میزبانی این واحد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ریشه دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ در تبریز شکل گرفت و این واحد دانشگاهی امروز به یکی از واحدهای پیشرو در بحث آموزش و پژوهش تبدیل شده و در چند اخیر این واحد در این حوزه ها رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای دانش بینان و مجموعه فناورانه در این واحد دانشگاهی حاکی از حرکت جدی این دانشگاه در این حوزه هاست.

رنجبران به برگزاری بیست و یکمین همایش ملی حسابداری ایران و سومین همایش بین المللی حسابداری در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این همایش با محوریت آینده پژوهشی در حسابداری، گزارشگری پایداری و تاب آوری کسب و کارها، ۱۲ و ۱۳ مهرماه جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار یکی از معتبرترین همایش های حسابداری در دانشگاهی غیردولتی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مهمانان برجسته ای در این همایش از معاونان وزارت اقتصاد، سازمان بورس، معاونان بانک مرکزی، دبیر کل حسابداران رسمی ایران و اعضای اتاق بازرگانی کشور حضور می یابند و هزینه های همایش از سوی حامیان تامین شده است و بارمالی برای دانشگاه ندارد.

وی گفت: همچنین نخستین رویداد و همایش ملی کابرد فناوری های نوین در مهندسی عمران، هفتم تا نهم اسفندماه جاری و همزمان با روز مهندس در این واحد برگزار می شود و محوریت برگزاری همایش نگاه فناورانه به موضوع مهندسی عمران است.

رنجبران افزود: تلاش برای تحقق کسب مرجعیت عملی یکی از اهداف سند بنیادین و تحولی دانشگاه آزاد است و یکی از بخش هایی که این مرجعیت را تثبیت می کند برگزاری اینگونه همایش هاست.

اندیشکده گزارشگری پایدار در تبریز ایجاد می شود

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری نیز به تاریخچه رشته حسابداری در واحد تبریز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۷ نخستین دانشجویان کارشناسی در این رشته پذیرش شدند، در ۱۳۸۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۹۳ اولین ورودی دکترا در این دانشگاه اتفاق افتاد و در سال ۱۳۹۴ در حوزه مالی و در مهندسی مالی نیز در دو مقطع ارشد و دکترا پذیرش شدند.

«رسول برادران» ادامه داد: با توجه به قدمت این دانشگاه در حسابداری و تاثیر گذار بودن آن در سطح کشور، مجوز نخستین مجله پژوهشی را نیز به نام این واحد کسب کردیم که سه شماره آن چاپ شده و شماره چهارم نیز در کنگره توزیع می شود و همین ویژگی ها، موجب شد تا امتیاز میزبانی همایش به دانشگاه آزاد تبریز داده شود.

وی بیان کرد: میزبان این همایش از سوی دبیرخانه مرکزی که در دانشگاه های تهران، الزهرا و علامه طباطایی مستقر است مشخص می شود و این برای نخستین بار است که میزبانی به دانشگاه غیردولتی داده می شود.

براداران به الزام شرکت های بورسی به افشای اجباری گزارشگری پایدار اشاره کرد و گفت: این موضوع که این گزارشگری چگونه انجام شود در این همایش دنبال می شود و سعی می کنیم تا اندیشکده این گزارشگری را نیز بنام تبریز بنا کنیم.

برادران ادامه داد: داوری های این همایش در پنج لایه تخصصی و از بین ۲۸۰ مقاله رسیده صورت گرفته و بیش از ۱۶۰ مقاله پذیرفته شده که در چهار سالن به صورت همزمان ارایه می شوند و حضور جامعه حسابداری به عنوان ساعت آموزشی برای اعضای جامعه حسابداری تلقی می شود.

وی گفت: همچنین مقالات برگزیده در هشت مجله معتبر عملی کشور چاپ می شود و در واقع در این همایش، بعد علمی حسابداری در کنار بعد حرفه ای و صنعتی آن خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر آینده سازی برای دانشجویان است

همایش کابرد فناوری در عمران در ۱۴ محور برگزار می شود

دبیر اجرایی همایش ملی کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران نیز گفت: مقاله های ارایه شده در این همایش دارای امتیاز پژوهشی در مقطع ارشد و دکترا خواهد بود و از همه شرکت ها، صاحبان صنایع و علاقه مندان برای حضور در این همایش سه روزه دعوت می کنیم تا دستاوردهای خود را در نمایشگاه جانبی این همایش ارایه کنند.

« روزبه دبیری » بیان کرد: این همایش در ۱۴ محور ژئوتکنیک و زمین شناسی، مدیریت منابع آب، کارآفرینی و اقتصاد در عمران، سازه های دریایی، راه و ترابری، نقشه برداری، مدیریت ساخت، سازه و زلزله، مدیریت بحران، انرژی و ساختمان، سازه های هیدرولیکی، رفتارنگاری و ابزار دقیق سازه ها، اینترنت اشیا و ساختمان های هوشمند و مصالح و فناوری های نوین در مهندسی عمران برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال مقالات به این همایش ۳۰ دی ماه، اعلام نتایج در ۱۵ بهمن، مهلت ثبت نام در همایش ۳۰بهمن و تاریخ برگزاری آن هفتم تا نهم اسفند ماه سالجاری در دانشگاه تبریز است.

کاهش هزینه ها نتیجه برگزاری همایش ها در حوزه عمران است

رئیس دانشگاه آزاد واحد تبریز گفت: برگزاری چنین همایش هایی به طور قطع برگزاری این همایش ها موجب کاهش هزینه های سنگین در حوزه عمران می شود.

رنجبران افزود: هزینه ضعف کیفیت که هزینه ای پنهان و در عین حال بسیاری بالایی در ساخت و ساز است با برگزاری چنین همایش هایی از بین می رود

وی ادامه داد: به طور مثال، هدر رفت انرژی در پی عدم اجرای اصولی عایق بندی، هرچند سودی مقطعی برای سازنده دارد اما هزینه های پنهان آن بسیار بالاست و اگر خروجی این همایش ها، عملی شود این هزینه های پنهان از بین می رود.

وی افزود: اتفاق کوچک در حوزه عمرانی، هزینه سنگینی درپی دارد و برای جلوگیری از این اتفاقات، بخشی باید در دانشگاه و بخشی نیز در جامعه و به صورت فرهنگ سازی حل شود و خروجی همایش های علمی به صورت اجبار عملی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha