سرهنگ ارسلان سرمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسفالت شدن مسیرهای روستایی، زمینه را برای تردد خودروها با سرعت غیرمجاز در نبود دوربین ثبت تخلف سرعت و ماموران پلیس راه فراهم کرد.
وی اضافه کرد: همچنین بیشتر راه های روستایی از شانه خاکی نامناسب برخوردار بوده و دارای پیچ های تند و غیراستاندارد هستند که احتمال بروز سوانح رانندگی در صورت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی زیاد است.
جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: پایین بودن ایمنی راه، فقر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده های روستایی نسبت به جاده اصلی و نبود روشنایی در افزایش سوانح فوتی مسیرهای روستایی تاثیرگذار است.
سرهنگ سرمدی گفت: روز گذشته یک سانحه فوتی در جاده روستایی انوچ از توابع شهرستان ملایر رخ داد که در این سانحه بر اثر برخورد سواری پژو ۴۰۵ با وانت بار، راننده سواری پژو به شدت مجروح شد.
وی افزود: خودروهای امدادی راننده این وسیله نقلیه را به بیمارستان ملایر منتقل کردند که با وجود تلاش پزشکان، به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
حدود پنج هزار کیلومتر انواع راه در استان همدان وجود دارد که سهم راه روستایی از این میزان ۲ هزار و ۵۸۹ کیلومتر و راه شنی ۳۷۰ کیلومتر است.
طبق آخرین آمار به گفته فرمانده انتظامی استان همدان ۱۰۸ نفر در چهار ماه امسال در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۹ فوتی بود، ۱۶ درصد کاهش داشته است.