لغزندگی ناشی از باران در همدان سوانح رانندگی را سه برابر افزایش داد

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بارش باران و لغزندگی سطح جاده در روز گذشته موجب افزایش سه برابری سوانح رانندگی درون شهری در همدان شد.

سرهنگ غلامعلی همایی امجد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ سانحه رانندگی در معابر درون شهری همدان رخ می دهد که با بارش اولین باران پاییزی و لغزنده شدن سطح معابر این آمار به ۳۰۰ سانحه رسید.

وی اضافه کرد: هنگام بارش باران به علت کاهش سرعت، میزان سوانح فوتی و جرحی کاهش اما سوانح خسارتی افزایش می یابد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: همواره در نخستین بارندگی فصل پاییز به علت جریان یافتن مواد چرب ناشی از روغن و بنزین به جا مانده از خودروها در سطح جاده، رانندگی بدون رعایت سرعت مطمئنه بسیار خطرآفرین است.

همایی امجد تاکید کرد: شرایط رانندگی هنگام بارندگی و لغزندگی جاده نسبت به وضعیت عادی و خشک بودن سطح آسفالت متفاوت است.

وی ادامه داد: هنگام بارندگی به علت کاهش اصطکاک لاستیک خودرو با سطح زمین ترمز ضعیف و دیرتر عمل می کند بنابراین در این شرایط برای پیشگیری از وقوع تصادف رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه ضروری است تا در صورت ترمز نابهنگام خودروی جلویی بتوان خودرو را کنترل کرد.

کارشناس هواشناسی همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته بارش هایی در سطح استان داشتیم که بیشترین بارش مربوط به ایستگاه انوج ملایر با ۹ میلیمتر به ثبت رسید و در ایستگاه فرودگاه همدان ۲ دهم میلمتر و دانشگاه بوعلی سه میلیمتر بارش گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha