اردبیل - ایرنا - آتش‌سوزی در ساختمان سرو واقع در میدان وصال کارشناسان اردبیل با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اردبیل روز یکشنبه در محل حادثه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با اعلام خبر وقوع آتش‌سوزی در ساختمان سرو در میدان وصال واقع در شهرک کارشناسان در ساعت ۱۴:۴۳ دقیقه، آتش‌نشانان ایستگاه شماره چهار آتش‌نشانی اردبیل به فاصله کمتر از سه دقیقه در محل حضور یافته و اقدام به اطفای حریق کردند.

قربان کاجی اضافه کرد: آتش‌سوزی در طبقه چهارم این ساختمان ۱۰ طبقه رخ داده بود و آتش‌نشانان اقدام به خارج کردن حدود ۱۵ نفر از شهروندان حاضر در ساختمان کردند که در طبقات بالاتر حضور داشتند و خوشبختانه آتش در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هرگونه تلفات جانی خاموش شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم برق و گاز ساختمان قطع شده است و کارشناسان آتش‌نشانی بعد از بررسی‌های اولیه نظر خود را درباره علت آتش‌سوزی و سیستم اطفای حریق ساختمان اعلام خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اردبیل در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه در شهر اردبیل گفت: با توجه به اینکه صدور پایان کار برای ساختمان‌ها منوط به تایید سازمان آتش‌نشانی است، این سیستم در ساختمان‌های نوساز وجود دارد ، ضمن اینکه فرهنگ ایمنی در شهر رشد کرده و اغلب شهروندان اقدام به تعبیه این سیستم در ساختمان‌ها می‌کنند.

کاجی اضافه کرد: وضعیت ساختمان‌های قدیمی بلند مرتبه هم توسط کارشناسان آتش‌نشانی بررسی می‌شود و در صورتی که ساختمان نا ایمن باشد حتما گزارش مکتوب به مالکان و دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌شود تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

وی با اشاره به درپیش بودن فصل سرما و افزایش استفاده شهروندان از وسایل گازسوز به شهروندان توصیه کرد حتما در نصب و راه‌اندازی و استفاده از سیستم‌های گرمایشی از جمله بخاری گازی به توصیه‌های ایمنی توجه کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.