۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85242548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌نشانی خلخال فاقد امکانات اطفای حریق در ارتفاع است

اردبیل - ایرنا - شهردار خلخال گفت: ایستگاه آتش‌نشانی این شهر فاقد امکانات اطفای حریق ساختمان‌های بلند و طبقاتی و آتش‌سوزی‌های واقع شده در ارتفاع است.

به گزارش ایرنا، ودود محمدی نیاری روز جمعه در مراسم گرامیداشت روز هفتم مهر ماه سالروز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و تجلیل از آتش‌نشانان ایستگاه آتش‌نشانی خلخال افزود: در حالی که در سال‌های اخیر احداث ساختمان‌های بلند طبقاتی در این شهر توسعه یافته ، ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فاقد نردبان بلند برای به‌کارگیری در آتش‌سوزی‌های رخ داده در ساختمان‌های بلند و طبقاتی است.

شهردار خلخال گفت: تا زمان خرید نردبان آتش‌نشانی که هزینه خرید آن ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود ، آتش‌نشانی خلخال در زمان وقوع حوادث آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلند و طبقاتی به‌ناچار باید از جرثقیل‌های سنگین در اختیار بخش خصوصی شهرستان استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی خلخال این شهر مجهز به ۲ ایستگاه آتش‌نشانی اطفای حریق شده است.

شهردار خلخال از احداث و راه‌اندازی ایستگاه جدید آتش‌نشانی در شهر خلخال خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این ایستگاه و تجهیز آن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش آتش‌نشانان در اطفای حریق در مناطق شهری و روستایی و باغ‌ها گفت: آتش‌نشانان خلخال ایثارگرانه و با جان و دل در انجام وظایف خود تلاش می‌کنند اما بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی یکی از ضروریات امروزی جامعه است.

سیدجواد یحیی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر عملکرد آتش‌نشانان ایستگاه آتش‌نشانی خلخال در بحث استمرار آموزش‌ها و همچنین حضور به‌موقع در صحنه حوادث آتش‌سوزی مطلوب است.

در این مراسم از تلاش آتش‌نشانان ایستگاه آتش‌نشانی خلخال ، آتش‌نشانان شهرداری و اداره منابع طبیعی خلخال تجلیل شد.

امروز همچنین مانور آتش‌نشانی در چهار عرصه اطفای حریق در ساختمان‌های بلند با استفاده از جرثقیل‌های سنگین در اختیار بخش خصوصی، اجرای مانور نجات جان گرفتار شدگان در حریق به همراه اجرای مانور نجات جان فردی که به صورت فرضی اقدام به خودکشی در طبقه سوم ساختمان کرده بود و مانور نجات جان مصدومین گرفتار شده در داخل یک خودرو برخورد کرده با دیوار در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال با موفقیت توسط آتش‌نشانان شهرداری خلخال و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha