قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه امروز (دوشنبه) در ساعت های صبح شرایط برای رفت و آمدهای دریایی مساعد خواهد بود، گفت: در ساعت های بعدازظهر وزش باد برروی جزایر استان هرمزگان پیش بینی می شود و دریا در این مناطق کمی مواج خواهد شد.

محمد کاملی دیرستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی در ساعت های صبح جوی آرام و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب وزش بادهای غربی برروی خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود رفت و آمد شناورهای سبک در محدوده جزایر استان هرمزگان با احتیاط صورت پذیرد و با توجه به مواج بودن سایر نقاط خلیج فارس، تمهیدات لازم برای آمد و شد تمامی شناورها در محدوده خلیج فارس بکار گرفته شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: برای فردا (سه شنبه) به طور موقت از سرعت بادهای غربی در خلیج فارس کاسته خواهد شد و برای پایان هفته دوباره وزش بادهای نسبتا شدید در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان هرمزگان رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ دمایی، امروز نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و از فردا تا پایان هفته، افزایش نسبی دما (یک تا سه درجه سلسیوس)، در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۸۰ درصد و شهر قشم را ۳۰ و ۸۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد.