تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: بر پایه تحلیل همدیدی نقشه ها و مدل های هواشناسی دریایی تنگه هرمز و دریای عمان از ساعت های بعدازظهر (چهارشنبه) با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهند شد.

محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در ساعت های صبحگاهی آسمان صاف هوا همراه با غبار محلی و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: دریا در ساعت های صبح تا ظهر نسبتا آرام و در ساعت های بعدازظهر تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب غربی مواج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود که سبب تلاطم دریا در جزایر غربی استان هرمزگان (کیش و لاوان) نیز خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود در روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن رعایت احتیاط شناورهای سبک در محدوده جزایر غربی استان هرمزگان، تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد.

وی گفت: از لحاظ دمایی تا روزهای پایانی هفته جاری تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۶ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha