ساری- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی آمل، از بهره‌مندی و ارائه خدمات از سوی این نهاد به  بیش از یک‌هزار نفر ناشنوا و کم شنوای دارای معلولیت از بدو تولد تا سنین بالاتر و کهنسالی که در سطح شهرستان شناسایی شدند، خبر داد.

کبری اسفندیاریان روز سه‌شنبه درحاشیه جشن روزجهانی ناشنوایان شهرستان آمل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: برای این تعداد ناشنوا پرونده عضویت زیرپوشش اداره بهزیستی شهرستان تشکیل شده و از خدمات مختلف این نهاد درطول سال بهره مند می شوند.
رییس اداره بهزیستی آمل به برخی خدمات این سازمان از جمله کاشت سمعک، کاشت حلزون، تعمییرات قطعات توانبخشی، هزینه های دانش آموزی، دانشجویی، هزینه خرید مسکن، ساخت مسکن، تسهیلات کم بهره اشتغال وهزینه های مربوط به گفتار درمانی، کاردرمانی، و پرداخت مستمری باتوجه به اعتبارات سازمان به توان‌خواهان پرداخت می‌شود.
ناشنوایی تقریبا در. شهرستان آمل، تقریبا صفر
اسفندیاریان همچنین با اشاره به اینکه ناشنوایی از معلولیت‌هایی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند و در این شهرستان هم، آمار ناشنوایان و کم‌شنوایان مربوط به دهه های گذشته بوده است، تصریح کرد، با اقدامات انجام‌ شده از جمله غربالگری‌ و مراقبت‌هایی که در بدو تولد انجام می‌شود، معلولیت شنوایی رو به کاهش است.

وی بیان کرد: زمان طلایی برای انجام جراحی کاشت حلزون برای کودکان زیر پنج سال است و در سنین بیش از پنج سال علاوه بر هزینه بالا، عمل جراحی به سختی امکان‌پذیر است.
وی اضافه کرد: پس از این مرحله، افراد شناسایی شده، به مراکز تحت پوشش بهزیستی در سطح شهرستان برای گرفتن آموزه های تحصیلی و آماده شدن برای حضور در زندگی عادی معرفی می شوند.
رییس اداره بهزیستی آمل یادآورشد، بر اساس آمارهای اعلام و منتشر شده از میان هر یک‌هزار تولد، یک نوزاد با ناشنوایی کامل و سه نوزاد با کم شنوایی شدید به دنیا می‌آید که خوشبختانه با دخالت های به موقع کارشناسان و فعالیت های آموزشی اداره بهزیستی شهرستان آمل، در سالهای اخیر تولد این نوزادها بسیار کاهش یافته است.
در شهرستان ۴۳۰ هزار نفری آمل بیش از هفت هزار خانوار دارای معلولیت وازخدمات اداره بهزیستی شهرستان بهره مند هستند.