رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اهل بیت عصمت و طهارت بر بشریت حق بزرگی دارند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی سه شنبه شب در آیین گشایش بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در رشت اظهار کرد: اهل بیت در دوران زندگی خود خدمات شایانی را برای جوامع بشریت به ارمغان گذاشتند.

امام جمعه رشت افزود: این در حالی است که ما هر میزان تلاش کنیم، قادر نیستیم که این حق را ادا کنیم.

وی ادامه داد: دعاهایی که اهل بیت برای ما به ارمغان گذاشتند، دل‌های ما را روشن و صیقل می دهد و ما باید از این فرصت بزرگ استفاده کنیم تا دعاهای اهل بیت در زندگی ما تاثیرگزار باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: کار مداحان و غلامان حسینی از رفتارهای حق اهل بیت است که توسط این مداحان انجام می شود و ما نیز با نوای حسینی این مداحان بزرگ شده ایم.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: برپایی مراسم‌هایی همچون تجلیل از مداحان ضروری و لازم است چون در این مراسم ها مخلصان به اهل بیت حضور دارند که نام خدا را بر زبان می آورند.

بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی که از شامگاه سه شنبه شب در رشت آغاز شده, به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق به مدت سه روز ادامه می یابد.

برگزاری نخستین اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آیینی در دانشگاه آزاد این شهر، حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان، برپایی یادواره شهدا با حضور حجت الاسلام ماندگاری در گلزار شهدای رشت و برگزاری مراسم اختتامیه در مصلی امام خمینی (ع) رشت از مهمترین برنامه های این اجلاسیه است.

قرات پیام حضرت آیت الله جعفر سبحانی، اجرای نوای زورخانه توسط یکی از مرشدان، خاطره گویی صابر خراسانی، تجلیل از چند مداح و پیرغلام گیلان و همچنین مداحی یکی از پیرغلامان در وصف سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های آیین گشایش بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی در رشت بود.

در مراسم گشایش بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حضور داشتند.