ساوه - ایرنا - رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای ساوه گفت: نیمه اول امسال ۱۱۸ هزار و ۵۳۳ مسافر از مبدا این شهرستان به سایر نقاط کشور توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند.

«رضا غفرانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در این مدت، ۱۳ هزار و ۶۱۳ سفر توسط ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری در شهرستان ساوه انجام شد.

وی با بیان اینکه در قالب این سفرها، ۱۱۸ هزار و ۵۳۳ نفر جابجا شدند، افزود: ۲ شرکت مسافربری اتوبوسی، سه شرکت مسافربری مینی بوسی و چهار شرکت مسافربری سواری کرایه در ساوه فعالیت می‌کنند که مقصد بیشتر اتوبوس‌های پایانه مسافربری این شهرستان، تهران، اراک، قم، خرم آباد، گیلان و کرمانشاه و مینی‌بوس‌های پایانه را تهران و قم و تاکسی‌ها نیز تهران، قم و اراک است.

غفرانی افزود : طرح گشت دروازه‌ای، کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر و بازدیدهای دوره‌ای از جمله اقداماتی است که برای کنترل فعالیت شرکت‌های مسافربری و رانندگان بصورت مستمر انجام می‌شود تا مسافرین از خدمات مناسب حمل و نقل مسافری برون شهری بهره‌مند شوند.

وی گفت: مهمترین چالش‌های حوزه حمل و نقل شهرستان ساوه فرسودگی و افزایش سن ناوگان‌های باری و مسافری، بالا بودن قیمت لوازم یدکی و لاستیک است.

۱۴۷ کیلومتر آزادراه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه،‌ ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۱۰کیلومتر راه فرعی و ۶۶۸ کیلومتر راه روستایی در ساوه وجود دارد.

شهرستان ساوه در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به مرکز ایران قرار دارد.