زنجان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برگزاری نمایشگاه ویژه صادرات به روسیه در زنجان به خصوص برای بخش کشاورزی مهم و قابل توجه است تا زمینه صادرات این محصولات بیش از پیش فراهم شود.

روح الله حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرصت های خوبی که برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه برای استان فراهم می آورد اهمیت زیادی دارد و می تواند گامی در جهت جهش صادرات استان باشد.

وی اظهار داشت: به خصوص اگر شرکت های صنایع غذایی بتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و فرصت سازی کنند، می توانند برای صادرات در بخش کشاورزی ارزش افزایی کرده و موجب افزایش ارزش افزوده تولیدات شوند.

این مسوول ادامه داد: بر اساس برنامه اعلام شده هیات تجاری از کشور ارمنستان با حضور مدیرعامل شرکت ها و بازرگانان در حوزه محصولات و مواد غذایی، عروسک و اسباب بازی، طراحی، عرضه و تعمیر و نگهداری تجهیزات لجستیک و انبار، تجارت و خدمات بازرگانی، فروش آنلاین غذا، تجارت سبزیجات، خشکبار و کنسرو، تجارت عسل و تشریفات گمرکی در نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: به طور حتم بهره برداری از چنین ظرفیت هایی می تواند به تعاملات ۲ جانبه و رونق روزافزون این حوزه منتهی شود.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان زنجان طبق برنامه ریزی‌ها، حدود ۱۰۰ مهمان اعم از تاجر و بازرگان در نمایشگاه‌ بین المللی صادرات ایران به روسیه به میزبانی این استان حضور می‌یابند.

نمایشگاه‌ بین المللی صادرات ایران به روسیه و اوراسیبا از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد.