قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از توزیع ۲۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان کم برخوردار این شهرستان مرزی از سوی جوانان و داوطلبان این جمعیت در اجرا و برگزاری طرح ملی "مهربانی مهر" خبر داد.

احمدنور سرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس، دستگیری از دانش آموزان نیازمند این شهرستان مرزی با توجه به مهم ترین رسالت کنونی این جمعیت که تسکین آلام بشری است مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا طرح ملی "مهربانی مهر" هلال احمر در این جزیره به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: این بسته های نوشت افزار با کمک خیرین و نیکوکاران این جزیره تهیه و تامین و بین دانش آموزان کم تر برخوردار جزیره هنگام و روستاهای عایشه آباد، کانی، تُمگز و کووه ایی جزیره قشم توزیع شد.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: ارزش ریالی هر بسته نوشت افزار توزیع شده سه میلیون ریال است و شامل دفتر، خودکار، مداد رنگی، مداد تراش و پاک کن است.

سرودی اضافه کرد: طرح "مهربانی مهر" همراه با طرح "ارمغان مهر" در آستانه‌ آغاز سال تحصیلی با محوریت تهیه بسته‌های نوشت افزار توسط اعضای جوانان و داوطلب هلال احمر برای دانش آموزان کمتر برخوردار اجرا می‌شود.

جمعیت هلال احمر وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی (Impartiality)، بی طرفی (Neutrality)، استقلال (Independence)، خدمت داوطلبانه (Voluntary Services)، بشردوستی (Humanity)، یگانگی (Unity) و جهانشمولی (Universality) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.