خمین - ایرنا -  امام جمعه خمین گفت: ترویج فرهنگ کار در این شهرستان نیازمند ایده‌های جدید است و در راستای این امر مهم باید از ظرفیت دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمین، افزود: اجرای سند فرهنگ کار خمین نیاز به تفکیک فرهنگ کار و کسب درآمد دارد.

وی ادامه داد: ترویج تاثیر کار در زندگی بانوان، ایجاد فضای کار برای بازنشستگان، بهره‌گیری اوقات فراغت نوجوانان و فعالیت در زمان پس از ساعت کاری موجب فرهنگ کار می‌شود.

امام جمعه خمین اظهار کرد: طراحی و تهیه پویانمایی و فعالیت‌های هنری در راستای اجرای سند فرهنگ کار ضروری است.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: نویسندگان بومی برای نگارش و چاپ کتاب درباره ترویج فرهنگ کار تشویق شوند.

حمید کمانکش اظهار کرد: هدف سند فرهنگ کار، کارآفرینی نیست بلکه ترغیب افراد تنبل نسبت به کار است.

رییس دادگستری خمین هم در این نشست گفت: برای رسیدن به هدف باید روی ریل سند فرهنگ کار حرکت شود.

علی شاکرمی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی خمین برای تحقق فرهنگ کار در شهرستان اقداماتی در راستای ترویج این این فرهنگ، در دستور کار قرار دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین هم گفت: فرهنگ کار قوی در یک جامعه می‌تواند به همه بخش‌ها در بروز استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها کمک کند و زیربنای توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور را فراهم آورد.

آزاده محمدی یادآور شد: سال گذشته، ۶ نشست شورای فرهنگی عمومی و هشت نشست تخصصی این شورا در راستای تدوین سند ترویج فرهنگ کار در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها در حوزه فرهنگی، تقویت فرهنگ کار و پرداختن به آن است که متاسفانه در جامعه امروزی مغفول واقع شده است.

محمدی، فرهنگ کار را ارزش دانستن کار و چگونگی انجام دادن آن بیان کرد و گفت: به هر نوع فعالیت جسمی و فکری که به دریافت مزد منجر بشود، کار گفته می‌شود.

در سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمین، دستگاه‌های اجرایی عضو، گزارش عملکرد اجرای سند ترویج فرهنگ کار را ارائه کردند.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.