همدان-ایرنا- معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز دفاع مقدس همانند کربلا جاویدان شده است،گفت: گره های ذهنی جوانان باید با ترویج و تبیین فرهنگ پرافتخار دفاع مقدس گشوده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،سردار حسین‌ معروفی روز شنبه در دهمین کارگاه آموزشی دبیران کنگره شهدای سراسر کشور در همدان با اشاره به اینکه در اغتشاشات سال گذشته براندازی ندیدم اما گره ذهنی دیدم، خطاب به مسوولان اظهار کرد: امروزه زمان دوستی و راهنمایی جوانان است و باید برنامه ریزی شود که گره ذهنی این قشر باز شود.
وی، فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس را متاثر از فرهنگ عاشورا برشمرد و گفت: دفاع مقدس ما مانند کربلا جاوید شد و ما بعد ۴۰ سال در مقابل شهدا زانو می زنیم و از آنها در زندگی مدد می‌خواهیم، ایران اسلامی، رزمندگان و امام شهیدان در هشت سال جنگ عاشورا را مشق کردند و در عملیات کربلای پنج مقتل نویسی و مقتل خوانی عاشورا بود، شبهای آن عملیات شبهای قدر ایران بود، جنگ ما جنگ تن و تانک بود و تن در مقابل تانک ایستاد و به پیروزی رسید.


امروز تقویت وحدت و انسجام در جامعه از آب و نان واجب تر است
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، تقویت وحدت و انسجام را در جامعه از آب و نان واجب تر دانست و افزود: همه اقوام کشور در دفاع مقدس پای کار بودند و نباید فراموش کرد وحدت بزرگترین زاییده دفاع مقدس است که منجر به تولید امنیت و قدرت نرم می‌شود زیرا اگر وحدت نباشد دشمن در کشور رسوخ می‌کند.
سردار معروفی گفت: برگزاری کنگره ها، اجلاسیه ها و یادواره ها باید منجر شود که دفاع مقدس این معجزه بزرگ و ماندگار قرن فراموش و تحریف نشود و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری برای عدم تحریف جزئیات دفاع مقدس است باید به مکتوبات روی آوریم.


ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی از شهدا
وی ادامه داد: آنچه از شهدا در جامعه اثر گذار است زندگینامه شهدا نیست بلکه تبیین تفکرات آنهاست و تشکیل بانک اطلاعاتی از شهدا، تولید تاریخ شفاهی دفاع مقدس و حفظ و ضبط خاطرات آنها در ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس نقش بی بدیل دارد و همانند گنجی است که به دفعات باید استخراج شود.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، تجزیه و تحلیل جنگ را راه گشا دانست و گفت: تیم تجزیه و تحلیل در استان و شهرستان تشکیل شود و پیشکسوتان گذشته پرافتخار را به حال پیوند بزنند و در راستای امید آفرینی به جامعه آینده را ترسیم کنند.
سردار معروفی با توصیه به اینکه یادواره ها تبدیل به ره‌واره شوند اظهارکرد: برگزاری یادواره ها نباید ما را از هدف اصلی که الگوسازی و ایجاد ره واره است بازدارد و برهمین اساس هویت و زیست بوم برنامه ریزی و طرح ریزی شود که بعد کنگره چه کارهایی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی به فضل الهی به جایی رسیده که دشمن هم در هوا و فضا و هم در دریا و خاک مبهوت قدرت نظام اسلامی است.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه جوانان اصل و پایه کار هستند،ادامه داد: در جنگ همین مردم پای انقلاب اسلامی ماندند و امروز هم باید مردم بخصوص جوانان درگیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شوند و کنگره محل ترویج فتوحات نظام اسلامی است.
سردار معروفی گفت: در دوران دفاع مقدس تمام اشرار عالم و اردوگاه شرق و غرب علیه کشور ما بسیج شدند ولی ما ۱۸۸ هزار شهید دادیم تا اجازه ندهیم پای نحس دشمن به خاک و دست نحسش به دامن پاک ناموس ایرانی برسد.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره شعار انحرافی "زن، زندگی، آزادی" و طرح این سوال که این شعار را چه کسی تفسیر کرده؟ ما ناموس پرستی را در گودال قتلگاه عاشورا یاد گرفتیم، دشمن تا ۴۰ کیلومتری مرز ما رسید اما حاج قاسم سلیمانی ها نگذاشتند که دست نحس دشمن به دامن ناموس ایرانی برسد.


هدف برگزاری اجلاسیه انتقال پیام شهدا به جوانان و نوجوانان است
دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان نیز در این نشست هدف برگزاری اجلاسیه را انتقال پیام شهدا به جوانان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: کار فرهنگی یک کار حیاتی و اثرگذار است و مقام معظم رهبری هم خواستار این هستند که نتیجه کنگره‌ها، یادواره‌های شهید و کارهای فرهنگی این باشد که پیام و فرهنگ شهدا به نسل جوان منتقل شود.
سردار مظاهر مجیدی با اشاره به وصیت‌نامه شهید دانش آموز "محمدرسول رضایی" افزود: این شهید در وصیت‌نامه خود آورده:"زمانی که من به شهادت می‌رسم، شما در مراسم تشییع من پرچم آمریکا را آتش بزنید تا همه متوجه شوند من ضد استکبار بوده‌ام"، که فهم عمیق یک شهید ۱۴ ساله را نشان می دهد.

وی گفت: چطور می‌شود مجاهدت ۴۰ ساله شهید همدانی را به تصویر کشید؟ شهیدی که در بحبوحه بحران تصمیم می‌گیرد خانواده خود را به سوریه که در ورطه سقوط است ببرد و تعجب فرماندهان نظامی را در پی دارد.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: شهدا خود کارهای دشوار را پیش می‌برند و با همه سختی‌ها، برگزاری کنگره و یادواره شهید یک زیبایی و لطافت خاص دارد.
سردار مجیدی افزود: کنگره‌ها یک کار زیرساختی در ابعاد مختلف را پیگیری می‌کنند و ما در دومین کنگره شهدای استان همدان سعی کردیم تمام اقشار را درگیر برگزاری یادواره شهدا کنیم که تجربه بسیار خوبی بود.