یزد - ایرنا- استاندار یزد گفت: در ۲ هفته آینده ارزیابی ویژه‌ای در محورهای افق یزد نوین ، بهره وری و مسکن انجام می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که در این ارزیابی، عملکردی ضعیف داشته باشند، کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ، افزود: تعهد ما فقط به خدا، مردم و دولت است و به هیچ حزب و گروه یا شخصی متعهد نیستیم و باید مسائل مرتبط با معیشت، مسکن و صنعت را با پیگیری مستمر رفع کنیم.

وی ادامه داد: مدیری که پیگیر مصوبات نباشد و فقط مدیر وضع موجود باشد، باید بدون هیچ تعارفی خدا حافظی کند، زیرا به درد کار در این دولت مردمی نمی خورد.

استاندار یزد گفت: مدیران ادرات استان طی ۲ هفته آینده ارزیابی خواهند شد و مهم ترین محور برای ارزیابی عملکرد آنان میزان اجرایی شدن اهداف سند یزد نوین است و در این زمینه تعارفی با هیچ کس وجود ندارد.

ارزیابی عملکرد شو تبلیغاتی نیست

فاطمی ادامه داد: رویکرد این ارزیابی عملکرد هرگز شو و تبلیغات نیست و فقط پیشبرد امور استان و واقعی برای مردم هدف آن است و مسئولیت یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت استان بسیار سنگین است و مدیرانی که در ساعات غیراداری خدمت نمی کنند، باید پاسخگو باشند.

فاطمی ادامه داد: به عنوان مدیران دولت سیزدهم قبول کرده‌ایم که چهار سال برای مردم همه وقت خود را صرف کنیم و هنگامی که در استان بیش از شصت هزار نفر هنوز خانه ندارند آیا یک مدیر می تواند، خواب راحت داشته باشد؟

وی افزود: در ۲ روز گذشته و در یک جاده استان در مسیر رفت و برگشت ۵ نفر کشه شدند ، معاون عمرانی، دفتر فنی استانداری و حوزه راه و شهرسازی باید در این زمینه پاسخگو و پیگیر رفع مشکل باشند.

استاندار یزد گفت: برخی از خسارت ها قابل جبران نیست، مانند سیل که پیگیری و مدیریت درست باعث می شد خرابی زیادی به مردم نرسد و در این موارد در برابر مردم و درگاه الهی باید جوابگو باشیم.

فاطمی اظهار داشت: ما پیرو مکتب حضرت علی (ع) هستیم و برای خدمت به مردم نباید راحت باشیم و در دولت مردمی سیزدهم نیز مدیران برای خدمت شب و روز ندارند و باید تمام وقت به مردم خدمت کنند .

وی اظهار داشت: حوزه افق یزد نوین و بهره وری به عنوان دو اولویت اصلی مورد بررسی است و با همین زیرساخت باید ارزش افزوده ایجاد شود و مدیری که نمی تواند پروژه بهره وری حوزه خود را به نتیجه برساند باید جابجا شود.

نساجی و گردشگری اولویت‌های توسعه اقتصادی در استان یزد است + فیلم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: رشد صنعت گردشگری و صنایع دستی و همچنین نساجی و پوشاک ۲ برنامه اولویت‌دار در توسعه اقتصادی استان است و رویکرد برنامه‌ها بر اساس این اولویت‌ها تنظیم شده است.

مجید دهقانی‌زاده روز شنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در گفت و گو با ایرنا، افزود: زنجیره های راهبردی برای اولویت های توسعه استان در شورا بررسی و  از مجموعه که مورد مطالعه قرار گرفته است در نهایت، ۲  برنامه و محور در زمینه نساجی و پوشاک و گردشگری و صنایع دستی به عنوان مسائل اولویت دار استان مشخص شده است.

وی اظهار داشت: همچنین دستگاه‌های اجرایی باید  همت کنند و مجموعه طرح های استانی را به سرانجام  برسانند تا از اعتبارات ملی نیز ردیف مناسبی برای طرح های نیمه تمام تخصیص یابد، زیرا پروژه های کوچک و بزرگ زیادی در استان نیمه تمام است که باید با این اقدام  به سرانجام برسد.

افق یزد نوین یک برنامه پیشنهادی برای توسعه استان یزد است که از سوی استاندار در ۱۰ اولویت شامل آب ، گردشگری ، اقتصاد دانش بنیان، سرمایه انسانی ، انرژی خورشیدی، کشاورزی، نساجی ، پوشاک، سامان خانواده و ورزش به عنوان محورهای تحول‌زا در زمینه توسعه استان تعریف شده است.