استاندار یزد بر بهره‌گیری از راهکارهای نوین مردمی‌سازی اقتصاد تاکید کرد

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: باید مدل‌های نوین مردمی‌سازی امور در کشور معرفی و فرصت انتقال تجربیات مجموعه‌های موفق فراهم شود.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی استانداری یزد "مهران فاطمی" در نشست هماهنگی برگزاری همایش نقش مردمی سازی اقتصاد در تحقق شعار سال با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام«مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) گفت: یکی از اقدامات لازم الاجرا در راستای تحقق شعار هر سال، تبیین ابعاد و الزامات تحقق و تبدیل آن به گفتمان عمومی است.

وی با اشاره به توجه و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به حوزه «تولید» و نامگذاری سال های اخیر متناسب با مسائل این حوزه، اظهارداشت: در سالجاری بیشتر تمرکزها بر تحقق مولفه «مهار تورم» شعار سال و نیز برنامه ریزی جهت «رشد تولید»؛ به عنوان رویکردی برای «مهار تورم» است.

فاطمی در ادامه با اشاره به تشکیل رصد خانه پایش و کنترل تورم در استانداری یزد، خاطرنشان کرد: این رصدخانه به منظور تدوین بسته های راهبردی_عملیاتی جهت بهبود وضعیت گروه های دوازده‌گانه کالایی در استان یزد تشکیل و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می شود.

استاندار یزد با بیان اینکه تورم؛ شاخص کلان اقتصادی و شاخص ملی است تصریح کرد: با وجود تاثیرگذاری محدود (۵- ۱۰ درصدی) مداخلات استانی در کاهش تورم، اما نقاط آسیب در گروه های کالایی مختلف شناسایی و رویکردهای لازم جهت کنترل تورم در استان؛ در قالب بسته ای تدوین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری همایش ملی نقش مردمی سازی اقتصاد در تحقق شعار سال را اقدامی ارزنده دانست و گفت: به منظور کاربردی و عملیاتی تر کردن این همایش، باید «مدل های نوین و موفق مردمی سازی امور در کشور» معرفی و فرصتی برای تبادل تجربیات مجموعه های موفق فراهم شود.

وی در ادامه از حمایت و همراهی جدی مسئولین استان از برگزاری همایش مذکور و اجرای مدل های موفق مردمی سازی امور در استان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha