کرمان - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: فردی که با سوزاندن گسترده لاستیک‌ها در محل کوره‌های آجرپزی حوالی خواجوشهر سیرجان اقدام به آلود کردن هوا و تهدید علیه سلامت عمومی جامعه می‌کرد، پس از اطلاع‌رسانی شهروندان در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و به منظور طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

مسعود سعید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عده ای افراد سودجو در شهرستان سیرجان اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها به منظور بازیافت و فروش سیم های موجود در لاستیک می کردند ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست و اکیپ های پایش و نظارت این اداره ضمن برخورد با سودجویان و آلوده کنندگان محیط زیست نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از شهروندان و علاقه مندان به حفاظت از محیط زیست نیز درخواست کرد در صورت مشاهده سوزاندن لاستیک توسط افراد متخلف و سودجو مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست سیرجان اطلاع دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه سوزاندن هرگونه پسماند و ضایعات که موجب آلوده شدن هوا و انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط بشود و برای سلامتی انسان و سایر جانداران مضر باشد، طبق قانون مدیریت پسماند، (قانون جلوگیری از آلودگی هوا و آیین نامه اجرایی آن) تخلف محسوب می شود، لذا این اداره طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود با چنین اقداماتی به شدت برخورد می کند.

سعید، از شهرداری های سیرجان و شهرهای اقماری این شهرستان خواست در این خصوص از عوامل اجرایی بخواهند جلو افراد متخلف و سوزانندگان زباله را در محدوده شهرها بگیرند.

سیرجان در فاصله ۱۶۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.