۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85250404
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرد خاطی آلوده کننده محیط زیست در سیرجان دستگیر شد

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: فردی که با سوزاندن گسترده لاستیک‌ها در محل کوره‌های آجرپزی حوالی خواجوشهر سیرجان اقدام به آلود کردن هوا و تهدید علیه سلامت عمومی جامعه می‌کرد، پس از اطلاع‌رسانی شهروندان در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و به منظور طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

مسعود سعید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عده ای افراد سودجو در شهرستان سیرجان اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها به منظور بازیافت و فروش سیم های موجود در لاستیک می کردند ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست و اکیپ های پایش و نظارت این اداره ضمن برخورد با سودجویان و آلوده کنندگان محیط زیست نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از شهروندان و علاقه مندان به حفاظت از محیط زیست نیز درخواست کرد در صورت مشاهده سوزاندن لاستیک توسط افراد متخلف و سودجو مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست سیرجان اطلاع دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه سوزاندن هرگونه پسماند و ضایعات که موجب آلوده شدن هوا و انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط بشود و برای سلامتی انسان و سایر جانداران مضر باشد، طبق قانون مدیریت پسماند، (قانون جلوگیری از آلودگی هوا و آیین نامه اجرایی آن) تخلف محسوب می شود، لذا این اداره طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود با چنین اقداماتی به شدت برخورد می کند.

سعید، از شهرداری های سیرجان و شهرهای اقماری این شهرستان خواست در این خصوص از عوامل اجرایی بخواهند جلو افراد متخلف و سوزانندگان زباله را در محدوده شهرها بگیرند.

سیرجان در فاصله ۱۶۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha