چابهار- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ۷۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان چابهار مشغول به تحصیلند و این دانشگاه نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی و حل مشکلات کمبود معلم دارد.

جواد سپاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بدلیل عدم تقویت‌های لازم و نداشتن ردیف اعتباری مستقل از نظر فضای آموزشی نیازمند همراهی همه ارگان‌ها و دستگاها در قالب مسوولیت اجتماعی است.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستند و با توجه به نیاز حوزه آموزش و پرورش یک عزم جدی نیاز است تا بتوانیم شرایط مناسبی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم سازیم.

فرماندار چابهار بر تخصیص فوری بودجه و حل مشکلات مالی و ساخت فضای آموزشی و اداری برای دانشگاه فرهنگیان چابهار تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی به اهمیت این دانشگاه فرمودند «دانشگاه فرهنگیان باید به گونه ای تقویت شود که بتواند معلم مطلوب تربیت کند».

وی از نظر اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: هیچ دانشگاهی از نطر نیروسازی و توسعه بخشی کیفیت آموزشی نمی تواند همانند دانشگاه فرهنگیان عمل کند.

سپاهی وجود دانشگاه فرهنگیان را در چابهار با توجه به کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش با اهمیت تلقی کرد و گفت: باید جایگاه این دانشگاه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تقویت شود و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها جهت استحکام این نهال ارزشمند تلاش و همراهی کنند تا زیرساخت های آن فراهم شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که معلم متخصص و توانمند در مدارس وجود نداشته باشد با داشتن بهترین امکانات و ساختمان‌های زیبا نمی‌توان استعدادها را آنگونه که مستحق شکوفایی هستند به فعلیت در آورد.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش بسزایی در توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی دارد و باید هرچه سریعتر مشکلات فضای آموزشی و خوابگاهی آن مرتفع شود، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۹۷ بدون آماده بودن زیرساخت‌های لازم با توجه به وعده‌های مسوولان محلی راه اندازی شد بنابراین باید هر چه سریعتر مشکلات پیش روی آن حل شود.