شیراز-ایرنا-شش طرح حوزه سلامت شهرستان فسا به ارزش ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری در سفر هیات دولت به فارس است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا روز یکشنبه در این باره گفت: شش طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی فسا به ارزش فعلی ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری و افتتاح در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان فارس است.

مهدی رضاییان با بیان اینکه عملیات عمرانی ساختمان پروژه بیمارستان آموزشی - درمانی امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ و در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع آغاز شده، افزود: در سفر استانی مهرماه سال ۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) فسا به ‌عنوان یکی از مصوبات آن سفر لحاظ شد.

رضاییان ادامه داد: این بیمارستان با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ مترمربع ساختمان جنبی توسط وزارت مسکن و شهرسازی آغاز و در انتها توسط شرکت مادرتخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کشور، مهندسین مشاور پایاب طرح و پیمانکاران شرکت ساختمانی ابنیه بتنی و شرکت ساختمانی ساید بتن پروژه احداث شد.

وی در ادامه بیان کرد: مراحل ارسال تجهیزات درمانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز این پروژه به ‌صورت جدی پیگیری شد و همچنین این بیمارستان در چهار طبقه احداث شده و شامل شش اتاق عمل و بخش‌های درمانی مختلف است که ارزش فعلی آن بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

رضاییان با بیان اینکه پرداخت ۲۵ درصد مطالبات عملیات عمرانی ساختمانی پیمانکار و ۹۵ درصد تجهیزات در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است، تصریح کرد: جهت راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) با مجوز استخدامی دولت قبل، جذب ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام شد و مجدداً مجوز جذب ۲۵۹ نفر جهت راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) در آزمون مهرماه ۱۴۰۲ منظور شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه مشکلات تجهیز و راه‌اندازی و تخصیص نیروی انسانی بیمارستان امام حسین (ع) در دولت مردمی سیزدهم پیگیری و به افتتاح و خدمت‌ رسانی نزدیک شد، افزود: در خصوص تعداد و تفکیک ورودی‌ها، بیمارستان شامل یک ورودی اصلی و یک ورودی فرعی جهت دسترسی به تأسیسات اتاق برق و اتاق گاز است.

وی بیان کرد: پس از ۱۲سال انتظار، با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان و راه ‌اندازی آن در آینده نزدیک، جمعیت یک‌ میلیون‌نفری شرق استان فارس از خدمات درمانی بهتری بهره ‌مند می‌شوند.

رضاییان گفت: چهار پروژه اصلی حوزه سلامت شامل بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع)، فاز اول ۲۰ تخت از ۴۲ تخت ساختمان دیالیز مرکزی شهرستان با مشارکت خیرین سلامت و بنیاد علوی، ساختمان مرکزی سلامتکده طب ایرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و ساختمان مرکزی معاونت بهداشت به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال و ۲ طرح دیگر شامل دو پایگاه اورژانس ۱۱۵در فدشکویه و دشت خانگلی هم آماده بهره‌ برداری و افتتاح در سفر آتی رییس جمهور به فارس است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.