سرپرست فرمانداری بیضا: سفر رییس‌جمهور به فارس فرصتی برای حل مشکلات مناطق محروم است

شیراز-ایرنا-سرپرست فرمانداری بیضاء با بیان اینکه سفرهای هیأت دولت به استان‌ فارس شرایط مطلوبی را برای بررسی مشکلات مناطق محروم و تأمین اعتبارات مطابق با نیازهای هر منطقه فراهم می‌کند،در آستانه سفر رییس جمهور به استان فارس به تشریح جزییات مهمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این سفر پرداخت.

خیرالله پار سازاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بدون شک حضور هیأت دولت در شهرستان‌ها و توجه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین موجبات تقویت سرمایه اجتماعی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.

سرپرست فرمانداری بیضاء ادامه داد: این سفر شرایطی را برای بررسی مشکلات مناطق و تأمین اعتبارات مطابق با نیازهای هر منطقه فراهم می‌کند که هم باعث نیاز سنجی مطلوب شهرستان‌ها و هم تسریع در انجام زیرساخت‌ها می شود.

وی با اعتقاد به اینکه آشنایی با مسائل و مشکلات مردم در سطح استان و به ویژه شهرستان‌ها از محاسن سفرهای استانی رئیس محترم جمهور و اعضای هیئت دولت است، گفت: بدون تردید شناخت ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان‌ها و فعال‌کردن واحدهای راکد و رفع چالش‌ها و موانع آنها منجر به رونق اشتغال، تولید و حل مشکلات اقتصادی می‌شود، همچنین چاره‌اندیشی مطلوب برای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام شهرستان‌ها که نیازمند فرآیند اداری طولانی نیست باعث تکمیل سریع طرح‌های مهم و پیشران در شهرستان‌ها خواهد شد که این مهم موجب تحول خوبی در رشد زیر ساخت‌های عمرانی شهرستان‌ها می‌شود.

پارسا زاده ادامه داد: تسریع در توسعه زیرساخت جاده‌ای و راه‌های ارتباطی شهرستان بیضاء از مهمترین دستاوردهای این سفر محسوب می‌شود، در حقیقت افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان و تسریع در تکمیل محور تنگ خیاره به زرقان باعث خروج شهرستان از بن‌بست ارتباطی خواهد شد و با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب و حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران به شهرستان، زمینه رشد درآمد و توسعه شهرستان را فراهم می‌آورد.

وی بر ضرورت توسعه همه جانبه بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: کشاورزی مکانیزه و گلخانه‌ای با اختصاص اعتبار جهت اجرای پروژه آبیاری قطره‌ای و بارانی از دستاوردهای سفر استانی دولت است که در این خصوص با توجه به ظرفیت گلخانه‌ای و تعداد ۱۲۷ واحد گلخانه در این شهرستان درخواست مساعدت جهت تبدیل بیضاء به قطب گلخانه‌ای داریم.

پارسا زاده یادآور شد: تأمین آب پایدار و سالم در بخش شُرب و صنعت و کشاورزی از دیگر برکات سفرهای استانی دولت است که در شهرستان بیضاء آبرسانی به ۱۷روستای بخش بانش و شهرک صنعتی دارویی بیضاء با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان از خط دوم آبرسانی درودزن از جمله این پروژه هاست که با سفر دولت محترم به بهره‌برداری می رسد.

فرماندار شهرستان بیضا ابراز کرد: امیدواریم در این سفر تسریع در دسترسی به زیرساخت‌های ضروری در شهرک دارویی بیضاء که به زودی واگذاری اراضی آن به متقاضیان سرمایه گذار آغاز می‌شود، انجام گیرد چرا که این پروژه صنعت و اقتصاد بیضاء را دستخوش تغییرات خواهد کرد.

شهرستان بیضا در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha