سنندج- ایرنا- فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بانه کشف و ضبط شد و ۲ مجرم آثار تاریخی نیز در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش رسیده از سوی اداره اطلاعات و امنیت بانه به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در محور بانه-سقز، بررسی‌ و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه ٢ نفر با هویت معلوم و بومی دستگیر و به‌ همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: هر گونه استفاده از این نوع دستگاه‌ها منوط به صدور مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر اینصورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه جانبه هموطنان نیاز دارد، افزود: دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.