دزفول – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش دزفول در خصوص چالش کمبود معلم در این شهرستان گفت: مشکل کلاس‌های بدون معلم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا هفته آینده رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر ظاهر طحان عصر یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های مطلوب آموزشی است، ادامه داد: تامین نیروی آموزشی مدارس باقی مانده با ورود نیروهای جدید ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان تا هفته آینده رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری دزفول برای آغاز سال تحصیلی جدید به کمک آموزش و پرورش آمد که موجب شده تا وضعیت مدارس دزفول در مهر امسال متفاوت از سال‌های گذشته باشد.

۴۰ دانش آموز دزفولی در رشته پزشکی قبول شدند

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه بسیاری از افتخارات آموزش و پرورش استان خوزستان متعلق به دزفول است، گفت: دزفول با ۴۰ قبولی در رشته پزشکی رکورددار استان در کنکور امسال بود.

وی تصریح کرد: کسب ۱۸ رتبه در جشنواره خوارزمی و همچنین کسب رتبه دوم کشوری در روش تدریس معلم دزفولی تنها بخشی از دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان دزفول است.

ظاهرطحان گفت: ۱۴۰ معلم ابتدایی، ۲۸۰ دبیر متوسطه اول و ۱۲۵ دبیر متوسطه دوم در آموزش و پرورش دزفول جذب و به کار گرفته شده‌اند و از نظر نیروی انسانی بیشترین کمبود را در این شهرستان دارد که با پیگیری‌های انجام شده بیشترین نیروی انسانی نیز در سال تحصیلی جدید در دزفول جذب شد.

تنها ۱۳۰ مدرسه از ۴۰۰ مدرسه دزفول نیروی خدماتی دارد

مدیر آموزش و ‍پرورش دزفول تصریح کرد: تنها ۱۳۰ مدرسه از ۴۰۰ مدرسه شهرستان دزفول دارای نیروی خدماتی است که دریافت مجوز برای جذب نیروی خدماتی این وحادهای آموزشی در حال پیگیری است.

ظاهرطحان مهارت آموزی را رویکرد مهم آموزش و پرورش در کشور دانست و افزود: علاوه بر احداث هنرستان‌های جدید، سه دبیرستان در دزفول به هنرستان تبدیل شده است و تکمیل ۲ هنرستان شهرهای تابعه دزفول که سال‌هاست نیمه کاره رها شده‌ بود نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه شهری و همچنین افزایش جمعیت دزفول موجب شده تا برخی مناطق دزفول در آینده نزدیک با بحران کمبود فضای آموزشی مواجه شود که باید از امروز پیش بینی‌های لازم برای توسعه فضاهای آموزشی انجام شود.

مدیریت شهری برای کمک به آموزش و پرورش متعهد است
رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست تاکید کرد: مدیریت شهری خود را برای کمک به آموزش و پرورش متعهد می‌داند و آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به آموزش پرورش کمک کند.

سیدباقر موسوی فخر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک پیروزی جبهه مقاومت فلسطین افزود: جبهه مقاومت در عملیاتی بی سابقه مشت محکمی بر دهان اسراییل زد که نشان داد مقاومت تنها راه مقابل با اشغالگران است.

جانمایی غلط چالش احداث مدارس جدید در دزفول است
عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه برخی مناطق دزفول با کمبود فضای آموزشی مواجه است گفت: جانمایی فضاهای آموزشی در زمین‌های شخصی از جمله چالش‌های احداث این مراکز آموزشی است.

محمدحسن پرآور افزود: برخی کلاس‌های درس در دزفول دارای۴۰ تا ۵۰ دانش آموز است که این ناشی از کمبود فضای آموزشی در این شهر است و مهمانسرای معلم و دبیرستان پایگاه چهارم شکاری سالهاست که نیمه کاره رها شده است که تکمیل این ۲ مکان باید در دستور کار آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: مهمانسرای معلم و دبیرستان پایگاه چهارم شکاری سالها است که نیمه کاره رها و متروکه شده اند که تکمیل این ۲ مکان باید در دستور کار آموزش و پرورش باشد.
خیران دزفول به کمک آموزش و پرورش بیایند
رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه کمبودهای آموزش و پرورش در ۲ سال کرونا تشدید شد، گفت: مدارس زیادی در دزفول وجود دارد که مشکل کولرگازی و آبسرد کن دارند که ورود خیران دزفول برای رفع این کمبودها ضروری است.
غلامعلی رسالتی از همه مردم و خیران دزفول دعوت کرد که برای جبران کمبود مدارس به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وضعیت نامناسب کشتارگاه دام دزفول مهمترین چالش دامپزشکی است
رییس دامپزشکی دزفول نیز به عنوان مهمان دیگر امروز نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: مهمترین چالش دامپزشکی در دزفول مشکل کشتارگاه دام این شهرستان است که وضعیت مناسبی ندارد و از شرایط اولیه بهداشتی محروم است.

محسن ورجاوند افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد کشتارگاه صنعتی در دزفول ورود کرده است ولی احداث این کشتارگاه حداقل سه سال زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: استانداردسازی و بهبود وضعیت کشتارگاه دام کنونی دزفول به ویژه بهبود شرایط سردخانه این کشتارگاه باید به عنوان اولویت در دستور کار مدیریت شهری دزفول قرار گیرد.

ورجاوند تامین زمین را مهمترین چالش احداث کشتارگاه صنعتی دزفول دانست و افزود: تغییر کاربری زمین مورد نظر برای احداث این کشتارگاه در کمیسیون ماده پنج خوزستان مطرح شده است ولی با توجه به اینکه فرآیندی طولانی دارد، بهبود وضعیت کشتارگاه موجود اولویت دارد.

وی با اشاره به انتقاد روزهای اخیر امام جمعه دزفول از وضعیت کشتارگاه دام این شهر افزود: اگر چه هم اکنون سه ناظر از جمله ناظر شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دزفول مستقر هستند ولی برای تقویت نظارت بر وضعیت این کشتارگاه باسابقه ترین دکتر دامپزشکی دزفول نیز از فردا در این کشتارگاه مستقر می‌شود.
رییس دامپزشکی دزفول گفت: مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی به ویژه دام‌های اهلی، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین نظارت بر بهداشت مواد غذایی خام از جمله وظایف دامپزشکی است.

ورجاوند با بیان اینکه ۵۰ درصد بیماری‌های موجود در دنیا مشترک میان انسان و دام است، افزود: تمام گروه‌های هدف دامپزشکی به جز بنادر در دزفول فعال است که نشان از تنوع ماموریت‌های دامپزشکی در این شهرستان دارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون رایگان تمام دام‌ها توسط دامپزشکی دزفول اظهار کرد: واکسیناسیون ۸۸۰ هزار راس توسط دامپزشکی دزفول در ۶ ماه نخست امسال انجام شده است.

ورجاوند تصریح کرد: ۳۲ هزار دام سنگین شامل گاو و گاومیش و همچنین ۳۸۰ هزار دام سبک شامل گوسفند و بز در شهرستان دزفول پرورش می‌یابد که واکسیناسیون این دام‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: بیماری مشمشه یکی از بیماری‌های خطرناک در تک سمی‌ها از جمله اسب است که از جمله بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است؛ باتوجه به اینکه درمان این بیماری در انسان بسیار دشوار است نظارت بر مراکز پرورش این دام‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

رییس دامپزشکی دزفول با اشاره به انجام ۲ هزار و ۵۰۰ بازدید از چرخه تولید تا کشتار و توزیع در بازار ادامه داد: ۱۷ تن انواع فرآورده‌های دامی در ۶ ماه نخست امسال توسط دامپزشکی توقیف و معدوم شده است.

۱۳۵ مرغداری و سه واحد پرورش بوقلمون در دزفول فعال است
ورجاوند با بیان اینکه ۱۳۵ واحد مرغداری صنعتی و سه واحد تولید بوقلمون در دزفول فعال است ادامه داد: ۶ میلیون ۷۰۰ هزار جوجه ریزی و هشت هزار جوجه ریزی بوقلمون در دزفول انجام شده است.

وی دزفول را یکی از قطب‌های مهم پرورش مرغ در خوزستان دانست و افزود: ۲۵ درصد نیاز خوزستان به مرغ توسط دزفول تامین می‌شود.

ورجاوند افزود: تمام واحدهای تولید کننده فرآورده دامی از جمله کشتارگاه‌ها، واحدهای قطعه بندی، سردخانه‌ها و انبارهای خوراک دام و طیور و همچنین فروشگاه‌های بزرگ دزفول دارای ناظر دامپزشکی هستند که این مهم در کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: دزفول علاوه بر ظرفیت بالای تولید مرغ دارای ظرفیت تولید انواع ماهی از جمله ماهیان گرم آبی، سردآبی، میگو و خاویار دارد.
کشتارگاه دزفول برخلاف نامش نیمه صنعتی هم نیست
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این ننشست با اشاره به بازدیدهای متعدد از کشتارگاه دزفول این شهر: برخلاف نام کشتارگاه دزفول، نه تنها صنعتی نیست بلکه نیمه صنعتی هم نیست و به طور کامل سنتی است.

غلامعلی پوررضایی افزود: همه دستگاه‌های متولی در دزفول باید کمک کنند تا شرایط کشتارگاه موجود از وضعیت کنونی بهبود یابد.

به گزارش ایرنا، ۱۴ مهرماه در تقویم رسمی کشور به نام روز دامپزشکی نامگذاری شده است. بر این اساس شورای شهر دزفول به پاس خدمات دامپزشکی یکی از تقاطع‌های دزفول را به نام «چهارراه دامپزشکی» نامگذاری کردند.