۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84065723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هکتار زمین برای ساخت کشتارگاه صنعتی دزفول اختصاص یافت

دزفول- ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی دزفول با اشاره به تعیین سرمایه گذار برای کشتارگاه صنعتی این شهرستان گفت: پنج هکتار زمین برای ساخت این کشتارگاه اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، محسن ورجاوند روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی را گرامیداشت و گفت: زمین موردنظر برای ساخت کشتارگاه صنعتی در دزفول تایید شده و استعلام‌های مورد نیاز و مراحل اداری برای ساخت آن در حال انجام است.
وی بیان کرد: هایپرمارکت‌هایی که همه اقلام موردنیاز مردم را به فروش می‌رسانند می‌توانند واحدی مجزا برای فرآورده‌های خام دامی اختصاص دهند تا توسط مسوول فنی به عنوان ناظر مستقیم و ثابت نظارت شود.
ورجاوند افزود: قطعه بندی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در این واحدها انجام می‌شود به شرطی که محصولات در همان فروشگاه به فروش برسند و امکان فروش در سایر فروشگاه ها نباشد.
وی اظهارداشت: امروز نخستین پروانه بهداشتی سازمان دامپزشکی استان خوزستان برای هایپرمارکت گلباران صادر شد.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی از جمله دام‌های اهلی، طیور، ماهی، زنبورعسل، کرم ابریشم، حیوانات باغ وحش و حیوانات غیرخوراکی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را از وظایف دامپزشکی دانست و گفت: پرورش و نگهداری، تولید، کشتار، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی مانند تخم مرغ، آبزیان و انواع گوشت از جمله وظایف دامپزشکی است و این نظارت‌ها از زمان تولید تا قبل از پخت انجام می‌شود.
وی افزود: نظارت بر کشتارگاه‌ها، صیدگاه‌ها، سردخانه‌ها، کارگاه‌های بسته بندی و قطعه بندی، تالارها، آشپزخانه‌ها، کبابی‌ها و رستوران‌ها و نظارت بر سلامت و نحوه تولید و عرضه آنها از دیگر وظایف دامپزشکی است.

ورجاوند نظارت و صدور پروانه برای درمانگاه های دامپزشکی، داروخانه ها، شرکت های تولید واکسن را از دیگر وظایف دامپزشکی دانست و گفت: خدمات دامپزشکی از نزدیکترین نقاط پرورش دام تا مناطق سخت گذر احمدفداله با فاصله ۱۷۵ کیلومتری شهر دزفول ارائه می‌شوند.
وی با بیان اینکه در دزفول همه گروه های هدف جز اسکله صیادی وجود دارد، گفت: کارگاه بسته بندی تخم مرغ نیز به زودی در دزفول راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره دامپزشکی دزفول درخصوص انتقال کووید ۱۹ از انسان به دام و برعکس نیز گفت: در دنیا انتقال بیماری کووید ۱۹ از دام به انسان و از انسان به دام ثابت نشده است با این وجود پروتکل‌های بهداشتی با نظارت بهداشت در مراحل پرورش، کشتار، بسته بندی و فروشگاه‌های بزرگ رعایت می‌شوند. 
وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های دزفول نیز گفت: واکسیناسیون دام براساس کانون‌های بیماری‌ها و براساس نیاز هر منطقه انجام می‌شود و شرایط هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است.

ورجاوند بیان کرد: باتوجه به اینکه واکسن ویروس کشته یا ضعیف شده بیماری است در برخی موارد نیازی به واکسیناسیون نیست و زمانی که موری از بیماری مشاهده می‌شود اقدام به واکسیناسیون می‌شود.
وی به شهروندان توصیه کرد درصورت مشاهده مشکل بهداشتی و مسائل مربوط به دامپزشکی، با سامانه ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۲ تماس بگیرند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: دزفول ۴۰۰ هزار راس دام سبک( گوسفند و بز) و ۳۰ هزار راس دام سنگین(گاو و گاومیش)، پرورش طیور صنعتی، سه واحد پرورش بوقلمون، واحد پرورش بلدرچین، شترمرغ، آبزیان، کارگاه قطعه بندی مرغ، فرآوری آبزیان، انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی و چهار شرکت توزیع واکسن و دارو دارد که نظارت بر  فعالیت این واحدها برعهده دامپزشکی است.
وی افزود: هشت داروخانه، ۹ درمانگاه، سه سردخانه بزرگ، ۱۵ سردخانه کوچک و ۲ آزمایشگاه دامپزشکی نیز در دزفول فعال است و محدودیتی برای صدور پروانه بهره بهداشتی وجود ندارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha