شیراز – ایرنا – بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بود آیین یادروز حافظ شیرازی شامگاه ۱۹ مهرماه در حافظیه برگزار شود و آیت‌الله رئیسی سخنران ویژه آن باشد اما با ایجاد تغییراتی، این برنامه شامگاه پنجشنبه ۲۰ مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس بازدید رایگان مردمی از آرامگاه حافظ نیز با یک روز تاخیر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس روز دوشنبه اعلام کرد: بازدید از آرامگاه حافظ در روز ۲۱ مهرماه رایگان برای عموم مردم رایگان است.

سید موید محسن‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه یاد روز حافظ در روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه با حضور مقامات کشوری ، استانی و شعرا و فرهیختگان بر سرمزار حافظ برگزار می شود، امکان بازدید عمومی از آرامگاه حافظ در این روز از ساعت هشت صبح تا ۱۵:۳۰ میسر است.

وی اضافه کرد: فردای این روز به مناسبت بزرگداشت یاد این شاعر نامدار ایرانی و ارج نهادن به حضور مردم در آرامگاه این تک ستاره ادبیات ایران و جهان، روز جمعه امکان بازدید رایگان مردم فراهم شده است.

دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ بر اساس برنامه در حال انجام است و به گفته معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بداهه نویسی خوشنویسانشاخص استان در جوار آرامگاه حافظ تا ۲۱ مهر ماه تمدید می‌شود.

سیدرسول موسوی نژادیان افزود: درصورت توقف بازدید عمومی برای آماده‌سازی حافظیه پیش از آیین یادروز، روز چهارم این برنامه ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ها بداهه‌نویسی استادان خوشنویس برهان توسلی اردکانی و احمدرضا حبیب زاده، علی هوشمند و نگار علیان، رضا اعظمی و امیراسماعیل کاظمی سرچشمه، محمدجعفر خلیفه لیراوی و مهدی یزدان پرست و مهدی کیان مهر و روح الله محرری طی چهار روز از ۱۶ مهرماه در جوار آرامگاه این غزل‌سرای نامدار برپا شده است و مردم می‌توانند در ساعت‌های ۱۶ تا ۲۰ از آن بازدید کنند.