سفر رئیس جمهور رهاوردهای فرهنگی ، اجتماعی در راستای توسعه فارس بهمراه دارد

شیراز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر پیش روی رئیس جمهور به فارس برای پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و هماهنگی مقدماتی در این زمینه انجام شده است.این سفر رهاوردهای فرهنگی ، اجتماعی در راستای توسعه فارس بهمراه دارد.

حمیدرضا قانعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه تکمیل تالار مرکزی جدی‌ترین پروژه فرهنگی مورد تاکید در این سفر است، افزود: در این سفر برای تالار مرکزی، تالار حافظ و مجموعه کتابخانه ها و مراکز فرهنگی فارس مصوباتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تالار مرکزی شیراز مصوب سفر اول رئیس جمهور به فارس نیز بوده و برای تکمیل نیازمند ارتقا مصوبه دارد که در این سفر نیز مورد تاکید ویژه قرار دارد.

قانعی یادآور شد: تالار مرکزی شیراز که از سال ۸۵ با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع اجرایی شد اما تکمیل آن متوقف مانده بود که در سفر استانی روس جمهور فارس در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تالار مرکزی شیراز شامل سالن همایش ۲ هزار نفری با زیربنای چهار هزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی و بزرگترین مجموعه فرهنگی شیراز است.

رویدادهای فرهنگی مورد توجه مسئولان فرهنگی فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نیاز و اهمیت برپایی رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در فارس، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم برای رویدادهای فرهنگی و هنری در فارس نیز مصوباتی در این دور سفر داشته باشیم.

قانعی اظهار کرد: تصویب اعتبار برای برپایی چنین رویدادهایی می‌تواند حال و روز اجرای برنامه‌های جشنواره‌ای این عرصه را در فارس بهبود بخشد و پررنگ‌تر از قبل شود.

سفر رئیس جمهور رهاوردهای فرهنگی ، اجتماعی در راستای توسعه فارس بهمراه دارد

برپایی میز خدمت برای اهالی فرهنگ و هنر

وی با بیان اینکه در این سفر استانی هیات دولت سیزدهم به فارس شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هستیم، گفت: پیگیری شده تا میز خدمتی برای اهالی فرهنگ و هنر راه‌اندازی شود و به این منظور معاونان این وزارت فرهنگ یک روز پیشتر در شیراز حاضر می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ فارس می‌توانند در قالب میزهای خدمت در دیدار رودرو با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل و نقطه نظرات خود را با آنها در میان بگذارند.

آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی ۱۹ مهر ماه به فارس سفر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha