تهران- ایرنا- سران آمریکا و چهار کشور اروپایی در بیانیه مشترکی با چشم‌پوشی از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین بر حمایت خود از رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جو بایدن و امانوئل مکرون رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی و ریشی سوناک نخست وزیران ایتالیا و انگلیس بامداد سه‌شنبه در بیانیه مشترکی حمله مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها را محکوم و «حمایت یکپارچه و محکم» خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: ما به عنوان متحد و دوستان مشترک اسرائیل، در روزهای آینده متحد و هماهنگ می‌مانیم تا اسرائیل بتواند از خود دفاع کند و سرانجام شرایط برای یک خاورمیانه آرام و یکپارچه فراهم شود.

سران آمریکا و چهار کشور اروپایی بدون توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفتند: بطور شفاف اعلام می‌کنیم که اقدامات تروریستی حماس هیچ توجیه و مشروعیتی ندارد و باید بطور گسترده محکوم شود.

این بیانیه افزود: کشورهای ما از تلاش اسرائیل برای دفاع از مردم و خودش در برابر چنین بی‌رحمی‌هایی حمایت می‌کند. ما تاکید می‌کنیم اکنون زمان آن نیست که هیچ یک از دشمنان اسرائیل از این حملات برای کسب امتیاز استفاده کند.

سران آمریکا و اروپا مدعی شدند: همه ما خواسته‌های مشروع مردم فلسطین را برسمیت می‌شناسیم و از عدالت و آزادی برابر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم. اما اشتباه نکنید: حماس نماینده این خواسته‌ها نیست و جز ترور و خونریزی بیشتر هیچ چیزی برای مردم فلسطین ندارد.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون در حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به سراسر فلسطین ۶۸۷ تن به شهادت رسیدن که از این تعداد ۱۴۰ تن کودک و ۱۰۵ زن هستند. وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار مجروحان را نیز ۳ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد.