پنتاگون بی‌تفاوت به جنایات غزه حمایت نظامی از صهیونیستها را گسترش می‌دهد

تهران-ایرنا- یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت: ایالات متحده به دنبال ارائه سیستم های دفاع‌ هوایی و مهمات بیشتری به اسرائیل در پی حملات چند روز اخیر حماس است.

‌به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از تارنمای آمریکایی هیل، این مقام دفاعی که در این گزارش به نام او اشاره‌ای نشده روز گذشته به خبرنگاران گفت: ما به طور پیوسته و دائم در تماس با همتایان خود در اسرائیل برای شناسایی و سپس پشتیبانی از ضروری‌ترین نیازهای آنها هستیم.

بر اساس این گزارش، آن‌ها [مقامات پنتاگون] از اشاره دقیق به سلاح‌هایی که اسرائیلی‌ها درخواست کرده‌اند، خودداری کردند و تنها عنوان شده که این سلاح‌ها شامل «انواع مختلف مهمات و تجهیزات دیگر» است.

علاوه بر این، پنتاگون «با کل تشکیلات [وزارت دفاع] از جمله با ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در راستای بررسی مهمات و سایر تجهیزات موجود در انبارهای ایالات متحده که می‌تواند به سرعت در اختیار اسرائیل قرار گیرد، کار می‌کند.»

مقام دفاعی آمریکا گفت: دولت در حال حاضر «منابع، اختیارات و بودجه لازم برای ادامه حمایت پنتاگون از اسرائیل» را دارد، اما مقامات در حال همکاری با کنگره هستند تا «اطمینان حاصل کنند که توانایی و بودجه مناسب برای پشتیبانی و پاسخ به بحران‌ها و حوادث احتمالی در دسترس باشد.»

این مقام خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی همچنین نگرانی عمیقی در مورد «تصمیم اشتباه حزب‌الله و گشودن جبهه دوم برای این درگیری» دارند، به دلیل اینکه دولت [آمریکا] با اسرائیل و شرکای منطقه‌ای خود برای مهار جنگ با غزه همکاری می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، واشنگتن به سرعت از اسرائیل حمایت کرد و جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اطلاع داده بود که «کمک‌های دیگری» برای نیروهای دفاعی اسرائیل در راه بوده و در روزهای آینده کمک‌های بیشتری خواهد رسید.

در این گزارش همچنین عنوان می‌شود: با این حال، در مورد نوع و میزان «کمک‌های مرگباری» که ارتش ایالات متحده برای اسرائیل در نظر دارد، سوالاتی باقی می‌ماند. ایالات متحده در حال حاضر میلیاردها دلار از چنین کمک‌هایی را به اوکراین برای مبارزه با روسیه در طول بیش از یک سال ارائه کرده است.

همچنین جو بایدن و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتس صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی و ریشی سوناک نخست وزیران ایتالیا و انگلیس بامداد سه‌شنبه در بیانیه مشترکی حمله مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها را محکوم و «حمایت یکپارچه و محکم» خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha