مشهد- ایرنا- بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور و نمایش میدانی «صدای پای عشق» روز چهارشنبه در نیشابور گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه رزمی و فرهنگی که در زمینی به مساحت دو و نیم هکتار از امروز در نیشابور دایر شده است تا ۲۶ مهر ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نمایشگاه رزمی و فرهنگی و نمایش میدانی تاریخ نیشابور و لحظه شهادت سرداران شهید شوشتری، برونسی توسط هنرمندانی از کشور و نیشابور اجرا می شود.

مهدی دونده افزود: در این نمایشگاه فضا و دکورهای این دوران‌ها بازسازی شده و هر شب این روایت ها برای هفت هزار تماشاچی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه بخشی از کنگره ملی ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور است که ۲۶ مهر ماه امسال با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مردم ولایت مدار در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور ادامه داد: نیشابور بزرگ در سال‌های دفاع مقدس حضور ۳۵ هزار رزمنده، ۳۱۳ آزاده و بیش از هفت هزار جانباز را در کارنامه خود دارد.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ اظهار کرد: نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور و نمایش میدانی صدای پای عشق از بخشهای اجلاسیه کنگره ملی است که امروز افتتاح شد.

اسماعیل عشقی افزود: از جمله پرده های نمایشی در نمایشگاه صدای پای عشق شامل «شورای سقیفه و شهادت حضرت زهرا(س)، بارگاه یزید و قتلگاه امام حسین(ع)، حمله مغول به نیشابور ،بی بی شطیطه، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، خیام و تقویم جلالی، فضل بن شاذان، شهادت سرداران شهید برونسی، شوشتری و قاجاریان» است.

وی بیان کرد: این نمایش میدانی با حضور بیش از ۲۰۰ بازیگر هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نمایشگاه رزمی و فرهنگی شمال شرق کشور اجرا می شود.

بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شمال شرق کشور از ساعت هشت صبح تا ۱۸ به روی علاقه‌مندان باز است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.