تهران- ایرنا- تحلیلگر عراقی همزمان با زمزمه‌های مطرح شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه، این اقدام را به مثابه خودکشی دانست و گفت که این رژیم پس از عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین در شهرهای اشغالی، در اوضاع آشفته ای به سر می‌برد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از المعلومه، «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با همه تسلیحات و مهماتی که در اختیار دارد، توان رویارویی مستقیم با مقاومت فلسطین و حمله زمینی به غزه را ندارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی پس از عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین در شهرهای اشغالی، در اوضاع آشفته ای به سر می‌برد.

این تحلیلگر عراقی بیان کرد: دودستگی سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی وجود دارد. معادله سیاسی و قواعد درگیری تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی قبل از هر اقدامی که به مثابه خودکشی نیروهایش خواهد بود، هزاران بار فکر خواهد کرد، به ویژه پس از اینکه ضعف نیروهایش در برابر مقاومت فلسطین عیان شده است.

صباح العکیلی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از داخل دچار مشکل شده و توان رویارویی مستقیم با فرزندان مقاومت را با وجود داشتن موشک، جنگنده و دیگر امکانات ندارد و در صورتی که به طور مستقیم با مقاومت رو به رو شود، دست به خودکشی می‌زند.

این در حالی است که روز گذشته «دیوید عبری» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی و معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم درباره ورود به غزه گفت: ورود زمینی به غزه می‌تواند به یک تله راهبردی برای اسرائیل تبدیل شود و ما را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

وی افزود: معتقدم اجرای عملیات زمینی علیه غزه از سوی ارتش، می‌تواند به تحولاتی منجر شود که در نهایت اسرائیل را با خطر موجودیتی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که تلفات جانی و مالی بسیاری را در عملیات «طوفان الاقصی» متحمل شده است، به دلیل جلوگیری از افزایش اعتراضات و شکاف و گسست داخلی میان صهیونیست ها، تاکتیک قطره چکانی را برای اعلام تلفات و کشته های خود در پیش گرفته است.

منابع صهیونیستی اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش خسارت‌هایی به این حجم ندیده بود به طوری که میزان آن در جنگ‌های قبلی، حتی یک پنجم خسارات جنگ کنونی هم نبوده است.

این منابع همچنین افزودند که در این نبرد، ۲۰ شهرک صهیونیست‌نشین ویران و بخش زیادی از آن‌ها به طور کامل در آتش سوخته است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که در هیچ جنگی چنین خسارت‌هایی ندیده بودیم و میزان خسارت‌ها در جنگ‌های قبلی حتی یک پنجم جنگ کنونی نیست.

یک منبع بلندپایه در اداره مالیات رژیم صهیونیستی نیز گفته که شهرک‌هایی کاملا ویران شده و یا در آتش سوخته و نیازمند بازسازی جدید است و برخی دیگر باید تخریب شوند و بار دیگر ساخته شوند.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که زیر ساخت‌ها و صدها خودرو نیز در آتش حملات مقاومت سوخته و برخی زمین‌های کشاورزی در غلاف غزه تا سالیان دراز قابل کشت نخواهند بود.

آن‌ها اعلام کردند که در بخش گردشگری نیز آسیب‌های زیادی به رژیم صهیونیستی وارد شده است.

در همین حال خبر رسیده که زخمی های رژیم صهیونیستی به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده است و وزارت بهداشت این رژیم با تایید این مطلب اعلام کرد که شمار زخمی های این رژیم در جریان نبرد طوفان الاقصی به سه هزار و هفت نفر افزایش یافته است.

براساس اعلام این وزارتخانه، بیش از ۳ هزار نفر در بیمارستان ها هستند و حال ۲۸ نفر وخیم و وضعیت ۳۴۵ نفر نیز خطرناک است.

رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که شمار کشته های این رژیم به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.