شیراز - ایرنا – بر اساس آمارهای اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس سرانه فضای دانش‌آموزی این استان حدود ۴.۴ متر مربع و پایین‌تر از میانگین کشوری است، اکنون افتتاح ۱۵ مدرسه در دومین سفر رئیس جمهور سیزدهم، این سرانه را در پنج شهرستان بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چند در راستای بهبود سرانه فضای آموزشی فارس در ۲ سال گذشته و طرح‌های بسیار بیشتری با اعتبارات دولتی و در مشارکت با خیران اجرایی شده اما طرح‌های افتتاحی این سفر به ویژه برای شیراز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این سرانه در این کلانشهر پایین‌تر میانگین استانی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا از افتتاح ۲ مدرسه ۱۵ و ۱۸ کلاسه در شهرستان شیراز خبر داد که با اعتباری نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

به گفته محمود میرزایی مدرسه ۱۸ کلاسه "شهدای شاهچراغ" فاز ۲ صدرا با اعتبار افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال با همه امکانات از محل اعتبارات دولتی ساخته شده است.

وی ادامه داد: دیگر مدرسه افتتاحی شیراز مدرسه ۱۵ کلاسه "خلیلی" است که با مشارکت خیران و اعتبارات دولتی ساخته شده است.

آنطور که مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت این پروژه با اعتبار بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده افتتاح است.

میرزایی یادآور شد: با توجه به حضور وزیر کشور در شیراز، این ۲ پروژه آموزشی با حضور وی افتتاح رسمی می‌شود.

علاوه بر مرکز فارس ‌چهار شهرستان دیگر فارس نیز از شمال تا جنوب شاهد افتتاح مدارسی استاندارد هستند که بهبودبخش سرانه فضای دانش‌آموزی فارس خواهد بود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در این سفر مدرسه ۱۲ کلاسه "فاطمه‌الزهرا" صفاشهر با اعتبار دولتی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال رسما به بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی اضافه کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه "بازرگانی" اوز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از دیگر مدارسه آماده افتتاحی است که از فضاهای استاندار و وزین آموزشی در این شهرستان است.

به گفته او پروژه‌های آموزشی لامرد و مهر نیز به صورت متمرکز از سوی وزیر نفت در لامرد بهره‌برداری میشود.

او توضیح داد: این افتتاح‌ها با بهرهبرداری رسمی از مدرسه "رقیه بدیعی" لامر آغاز می‌شود که بااعتبار ۲۲ میلیاردی خیرین و مشارکت دولت ساخته و تجهیز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس عنوان کرد: ۱۰ پروژه فضای آموزشی مُهر همزمان افتتاح می‌شود که از این شمار میتوان به مدرسه‌های ۱۲ کلاسه صاحب الزمان مهر، فرغانی گله‌دار، سالن ورزشی رکنآباد، پیش دبستانی رکن‌آباد و ۶ کلاسه مهر اشاره کرد.

وزیر اموزش و پرورش در این سفر استانی وزیر معین رئیس جمهور در شهرستان‌های اقلید، بوانات و سرچهان است.

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی خود فردا پنج‌شنبه به فارس سفر می‌کنند.