تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

شمیرانات- ایرنا- نماد شهری دست مهر یادبود اهدای گل فرزند شهید مدافع حرم به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام مقاومت و پیروزی مردم غزه علیه دشمن صهیونیستی بعنوان نماد مقاومت و ایثار رونمایی شد . 

به گزارش ایرنا ، نماد شهری دست مهر روز چهارشنبه با حضور جمعی از ایثارگران جانبازان خانواده شهدا مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران در محله شهرک محلاتی پرده برداری شد .
در این‌مراسم که شهروندان هم حضور داشتند نماد مهر و محبت حاج قاسم سلیمانی به فرزندان شهدا در حالی رونمایی شد که مردم غزه در مقاومتی بی نظیر شکست سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد ساختند .


لوح یادبود این‌نماد مقاومت و ایثار با دستان جانباز دوران دفاع مقدس رونمایی شد .

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: امروز نمادی در پایتخت رونمایی شد که به دست جوانان خوش ذوق و هنرمند کشورمان ساخته شده است .
وی افزود نماد دست مهر به نشانه مهر و محبت سردار دلها به فرزندان شهدا ساخته و رونمایی و در معرض مشاهده عموم مردم قرار گرفت .

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک پایتخت نیز اعلام کرد رونمایی از نماد دست مهر در ایامی که مقاومت مردم غزه با پیروزی بر دشمن صهیونیستی همراه است انجام شد .

شهید حاج قاسم سلیمانی همواره با حضور میان خانواده شهدا بویژه شهدای مدافع حرم به گرمی و ملاطفت با فرزندان شهدای حرم روبرو می شد . سردار دلها در مراسمی از دستان فرزند یک شهید مدافع حرم شاخه گلی را دریافت کرد که این نماد به رسم یاد آن روز ساخته و رونمایی شد .

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده پیشین سپاه قدس بود. او در دوران جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.

سردار دلها در سال ۱۳۷۹ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، حاج قاسم به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت.

شامگاه جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی آمریکایی ها به فرمان ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از همراهان سردار و اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.