لندن – ایرنا – یک عضو ارشد جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» تصریح کرد که بزرگترین دشمن دین یهود، "صهیونیسم" است نه حماس، حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی.

به گزارش ایرنا، «یعقوب واعظ» در حاشیه تظاهرات ضدصهیونیستی مقابل سفارت اسرائیل در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد ادامه جنایاتی است که از هفت دهه پیش، توسط صهیونیست‌ها آغاز شد.

وی اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها را مایه تاسف دانست و تصریح کرد که مشکل وضع موجود صهیونیسم است. «ما قبلا در کنار عرب‌ها، فلسطینیان و مسیحیان در آرامش زندگی می‌کردیم و خاورمیانه به ویژه کشور فلسطین یک منطقه آرام بود تا اینکه موجودیت منحوس و نفرین‌شده‌ صهیونیسم ظاهر شد».

او با بیان اینکه صهیونیست‌ها در اشغال فلسطین و معرفی صهیونیسم به‌عنوان نسخه اصلی دین یهود ناکام مانده‌اند افزود: آن‌ها باید این واقعیت را بپذیرند که فلسطین متعلق به مردم این کشور و صهیونیسم یک فرقه باطل است.

همزمان با انجام این مصاحبه، یکی از عناصر طرفدار رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا با فحاشی روند مصاحبه را مختل کند. خاخام «واعظ» به کنایه از اقدامات این فرد گفت: او به واسطه روایت‌های دروغ و پروپاگاندای صهیونیسم فریب خورده و متوجه نیست که بزرگترین دشمن یهودیان صهیونیسم است نه حماس، حزب الله و یا گروه‌های فلسطینی.

وی در پاسخ به این سوال که آینده تحولات جاری را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم و دعا کنیم که صهیونیسم نابود شود. ما از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که با توقف حمایت از تل‌آویو به این وضع پایان دهند.

این خاخام یهودی از مواضع کشورهای غربی هم انتقاد کرد و گفت: آن‌ها چشم خود را به روی اشغال‌گری‌ و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به اماکن مقدس در فلسطین بسته‌اند. این اتفاقات به نام ما یهودیان رخ می‌دهد و ما از این وضع ناراضی هستیم. از جهانیان می‌خواهیم که ما را از این نفرین نجات دهند.

در همین لحظه فعال صهیونیستی بار دیگر سعی کرد تا با فحاشی به خاخام انگلیسی، مصاحبه را مختل کند که اقدام او با واکنش تند طرفداران فلسطینی مواجه شد و او را به بیرون از محدوده تظاهرات هدایت کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

گفتنی است که دولت انگلیس از دوشنبه گذشته در پی تظاهرات گسترده‌ای که مقابل سفارت رژیم صهییونیستی برگزار شد، محدودیت‌های جدیدی را علیه تحرکات ضدصهیونیستی وضع کرده است.