تهران بزرگ - ایرنا - سخنگو و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص بالن‌های خبرساز بر فراز پایتخت گفت: هر بالن نماد یک کارگاه عمرانی برای یکی از پروژه‌های در دست ساخت شهر، توسط شهرداری تهران است.

به گزارش ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بالن‌های قرمز رنگی که این روزها بر فراز بخش‌های مختلف شهر تهران به پرواز درآمده‌اند، گفت: این بالن‌ها با طرح نشان جغرافیایی نقشه (پین لوکیشن) یا همان مکان‌نما طراحی شده و هر کدام از آنها که در سطح شهر گسترش پیدا کرده است.

به گفته وی، در واقع شهروندان مناطق مختلف هر جا که این بالن‌ها را می‌بینند متوجه می‌شوند که یک خدمت و امکان جدیدی به شهر تهران و به منطقه آنها در حال اضافه شده است.

وی بزرگراه‌های در دست احداث، ایستگاه‌های مترو، بوستان‌ها، میادین میوه و تره‌بار، اصلاح تقاطع‌ها در بزرگراه‌ها، خانه‌های تاریخی، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی و فروشگاه‌های شهروند را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و افزود: ویژگی این پروژه‌ها این است که همه آنها تا پایان سال و حداکثر تا بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

محمدخانی ادامه داد: این طرح‌ها بخشی از بیش از ۴۰۰ پروژه فعال شهر تهران است که در حال انجام هستند البته پروژه‌ها و فعالیت‌های روزانه و دائمی شهر مانند عملیات بزرگ آسفالت‌ریزی معابر و یا پروژه‌های حوزه نگهداشت شهر شامل این کمپین نمی‌شود و تنها مواردی که یک خدمت جدید و ماندگاری را به شهر ارائه و اضافه می کنند را در بر می‌گیرد.

سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیت رعایت استانداردهای اوج دهی بالن‌ها و توجه به ملاحظات دستگاه‌های مسئول تنها ۱۵۰ کارگاه را با بالن ها نشان‌گذاری کردیم تا شهروندان از حجم فعالیت های شهرداری تهران مطلع شوند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه طبق افکارسنجی های صورت گرفته شهروندان تهرانی نسبت به پروژه‌های متعدد و متنوع و گسترده در سطح شهر در مقایسه با تک پروژه‌های گران قیمت در تهران تمایل دارند و از این حیث نشان دادن تعدد پروژه‌ها و توجه دادن به این کارگاه‌ها اهمیت دارد، افزود: این بالن ها در روزهای اخیر توجه بسیاری از شهروندان را جلب کرده از این حیث رویکرد تبلیغی متفاوتی بود.

محمدخانی اضافه کرد: این بالن‌ها در پروژه‌های آتی و رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی قابلیت اوج دهی مجدد دارد و از حیث مالی نیز در مقایسه با ابزارهای تبلیغاتی مشابه بسیار به صرفه و اقتصادی است.