احیای خانه‌های تاریخی پایتخت در دستور کار است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به شناسایی هویت تهران قدیم به نسل جوان گفت: احیای خانه‌های تاریخی پایتخت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نظری شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از خانه اتحادیه در لاله زار تهران در جمع خبرنگاران گفت: این خانه یکی از اماکن تاریخی تهران است که مدتی بدون استفاده استفاده بود.

وی افزود: این عمارت در حال متروکه شدن بود که به همت سازمان زیباسازی این خانه تاریخی احیا شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در این خانه قرار است با حضور هنرمندان تاریخ قدیم تهران به نمایش گذاشته شود.

به گفته وی، شهرداری تهران تلاش دارد این نظیر خانه‌های تاریخی و قدیمی تهران را برای استفاده شهروندان مرمت و بازسازی کند.

احیای خانه های تاریخی پایتخت در دستور کار است

گذری به تهران قدیم در خانه اتحادیه

همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته تهران درهای این خانه قدیمی به روی مردم گشوده شد.

رضا صیادی افزود: در این خانه یک نمونه کوچک آداب و رسوم و حتی نوع لباس و غذا و همچنین بازارچه تهران قدیم به نمایش گذاشته شد.

به گفته وی، شهروندان می توانند با حضور در این خانه قدیمی سفر به تهران قدیم را تجربه کنند.

احیای خانه های تاریخی پایتخت در دستور کار است

۳۰۰ اثر میراثی پرخطر در قلب تهران

شهردار منطقه ۱۲ تهران نیز گفت: ۷۳ درصد بافت این منطقه را خانه های قدیمی تشکیل می دهد و ۳۰۰ اثر تاریخی در معرض خطر در این منطقه قرار دارد.

وحید رضا محمدی انارکی افزود: امسال اقدامات مهمی در زمینه احیای بافت های تاریخی انجام دادیم و یک هتل قدیمی که در معرض تخریب بود بازسازی و از پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی برخوردار است همچنین یک حمام قدیمی در خیابان سعدی نیز در حال مرمت و بازسازی است.

وی تاکید کرد: اگر این بافت های فرسوده مرمت نشود در سال های آینده به نقاط بی دفاع شهری تبدیل می شود به همین منظور در تلاش هستیم این فضاها را احیا کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha