سمنان - ایرنا - تجلیل از کاپیتان تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی هانگژو در نشست روز گذشته(چهارشنبه) شورای ورزش استان سمنان با توجه به اینکه مسئولان ورزش پیشتر از او به عنوان نماینده استان در این بازی‌ها یاد نکرده بودند، سبب بروز برخی شایعه‌ها و ابهام‌ در بین اهالی ورزش و رسانه استان و پیگیری موضوع از سوی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سهیل رستمیان» کاپیتان تیم ملی واترپلو ایران همراه با این تیم به مقام چهارم بازی‌های آسیایی هانگژو دست یافت و بر این پایه در نشست روز گذشته شورای ورزش استان سمنان به همراه «دنیا آقایی» دارنده مدال نقره مسابقات کوراش زنان این بازی‌ها و «محبوبه خورشیدی» مربی این ورزشکار و تیم ملی کوراش زنان کشورمان مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان پیش از بازی‌های آسایی هانگژو چین در ۲ مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته بود: ۲ ورزشکار به نام‌های «محمدرضا امینی» و «دنیا آقایی» از استان سمنان نماینده ایران در این بازی‌ها هستند.

محمدتقی علوی افزوده بود: «دنیا آقایی» از استان سمنان در رشته کوراش و «محمدرضا امینی» در رشته پاراتیراندازی ورزشکاران استان سمنان نماینده ایران در بازی‌های هانگژو هستند.

اما به یکباره و در نشست شورای ورزش استان سمنان، از رستمیان کاپیتان تیم ملی واترپلو به عنوان ورزشکار استان سمنان نام برده و تجلیل شد که این موضوع تعجب‌برانگیر بود!

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای روشن شدن موضوع به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان رفت و سیدمحمدتقی علوی در پاسخ گفت: رستمیان ورزشکار اعزامی از استان تهران به بازی‌های آسیایی هانگژو بود و برای جذب این ورزشکار و استفاده از ظرفیتش برای رونق ورزش واترپلو استان سمنان از وی دعوت شد تا در این نشست تجلیل حضور یابد.

وی بیان کرد: رستمیان از لژیونرهای ورزشی کشورمان و عضو یکی از باشگاه‌های بلژیک است و تجلیل از وی فرصتی برای دعوت از او برای همکاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستمیان متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۵ در سمنان جزو ۱۳ بازیکن تیم ملی واترپلو ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بود و کاپیتانیِ تیم ملی واترپلو را نیز در کارنامه خود دارد و موفق به کسب چندین مدال رنگارنگ شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: «ارسلان مطهری» فوتبالیست مطرح کشورمان هم که در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشت، اهل استان سمنان و البته سهمیه استان تهران است و این اداره‌کل برای جذب این نخبگان ورزشی در استان اهتمام ویژه دارد.

«امیر ارسلان مطهری» متولد ۱۹ اسفند ۱۳۷۱ بازیکن فوتبال اهل گرمسار است که عضویت در تیم فوتبال استقلال تهران به عنوان مهاجم را نیز در کارنامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند و ۲۵ ورزشکار استان طی ۲ سال گذشته موفق به مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی ورزش و ۱۷۵ ورزشکار استان طی این مدت به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.