استان سمنان از لحاظ اماکن ورزشی تخصصی کمبود دارد + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های همگانی و مدیرکل پیشین ورزش و جوانان سمنان گفت: این خطه جزو سه استان برتر کشور از لحاظ زیرساخت سرانه ورزشی در شهرها و روستاهاست، اما از لحاظ زیرساخت و اماکن ورزشی تخصصی کمبود دارد.

همت هادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین‌های چمن مصنوعی متعددی در استان سمنان ایجاد شده است اما این زمین‌ها برای فعالیت حرفه‌ای و برگزاری رقابت‌های رسمی از جمله دیدارهای لیگ برتر فوتبال مناسب نیست.

وی اضافه کرد: مشکل و ضعف ورزش استان سمنان زیرساخت‌های این حوزه نیست و برای رسیدن به جایگاه مطلوب همه باید همراهی و کمک کنند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان با اشاره به تلاش‌ها برای توسعه و ترویج ورزش همگانی در جامعه، گفت: طبق برآورد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم استان در ورزش همگانی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: هرچند میزان مشارکت مردم استان سمنان در ورزش همگانی در مقایسه با استاندارد جهانی مطلوب نیست، اما گزارش‌ها نشان از ارتقا و روند افزایشی اقبال عمومی در استان سمنان به ورزش عمومی دارد.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان با بیان اینکه ارتقای شور و نشاط اجتماعی و تندرستی از جمله مزیت‌های ورزش است، ادامه داد: ورزش یک موضوع فرابخشی است و برای توسعه و ترویج آن، بخش‌های مختلف کمک کنند.

هادیان اضافه کرد: توسعه و توجه به ورزش همگانی جزو وظایف ذاتی شهرداری‌هاست و این نهادها در مناطق مختلف استان سمنان به وظیفه‌های خود در حوزه ورزش همگانی توجه دارند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان با اشاره به پیامد کم‌تحرکی در اقشار مختلف به ویژه کودکان، گفت: توجه به جمعیت دانش‌آموزی و تشویق به تحرک با ترویج ورزش همگانی در دستور کار باشد.

هادیان با قدردانی از ورود جدی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان به موضوع ورزش در استان گفت: ایرنا به رشد و توسعه ورزش همگانی هم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۶ هزار و ۹۹۵ ورزشکار استان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بیمه شدند و با عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی، زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha