تبریز - ایرنا- دانش آموزان تبریزی در روز تولد و آیین نکوداشت این خیر ملی و چهره بین المللی مدرسه ساز و به نوعی پدر مدرسه سازی ایران، سنگ تمام گذاشتند و با قدرشناسی از تلاش ها و زحمات وی در زمینه فراهم کردن محیطی مناسب برای آموزش کودکان این مرز و بوم یکصدا فریاد زدند، «حاج کریم دوستت داریم».

به گزارش ایرنا، در آیین نکوداشت کریم مردانی آذر که روز پنجشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز در خاوران و در حضور انبوهی از دوستداران، دانش آموزان و علاقه مندان وی برگزار شد دانش آموزان حاضر در سالن از همان بدو ورود این خیر ملی مدرسه ساز ابراز علاقه خود را نشان دادند و ثابت کردند که فرزندان این مرز و بوم، قدر زحمات و کارهایی را که برای آنها کشیده و انجام می شود به خوبی می دانند.

حاج کریم مردانی آذر متولد ۱۳۱۳ در تبریز، تنها بازمانده برادران مردانی آذر ملقب به امپراطوران مدرسه ساز و سلطان نیکی‌ها است که بیش از ۴۴۰ مدرسه و ۵۵۰ کلاس و بیمارستان در دورترین نقاط ایران و جهان ساخته اند.

برادران مردانی آذر، تاکنون ۴۰ مدرسه برای دانش آموزان مناطق مختلف آذربایجان شرقی، منطقه ۱۰ شهرداری تهران و استان سیستان و بلوچستان ساخته اند و ساخت بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز و تجهیز چندین بیمارستان دیگر از اقدامات شاخص این خیّران است.

کریم مردانی آذر در حال حاضر سرپرستی ۶ هزار کودک در آفریقا را بر عهده دارد و بنا به اظهار یونیسف، کمک‌های بشردوستانه و اعمال خیر وی و خانواده‌اش در بیش از ۱۹۶ کشور جهان بوده است.

کشور بیش از هر زمانی به فرهنگ ایثار و اخلاص نیاز دارد

استاندار آذربایجان شرقی در آیین نکوداشت این خیر مدرسه ساز اظهار کرد: خوشحالیم که میزبان یکی از بی‌ریاترین مراسم نکوداشت در تبریز هستیم و همه افرادی که در این مراسم حاضر شده‌اند از ته دل و با عشق حاضر شده اند.

عابدین خرم بیان کرد: مردانی آذر همه ارزش‌های انسانی را یکجا جمع کرده و دارد نام آن کریم است و همچون نامش بخشنده، جوانمرد و پاک نیت است.

وی اضافه کرد: آسمان تبریز با وجود خانواده مردانی آذر درخشان‌تر شده و این بزرگوار خوبی‌ها و نیکی‌ها را فتح کرده است.

خرم ادامه داد: مدرسه سازی، بیمارستان سازی و بذل و بخشش اموال، زمانی زیباست که با عشق عجین شود که این در کارهای مردانی آذر به وضوح دیده می شود و دلیل محبوبیت وی در بین مردم و به ویژه دانش آموزان همین، عشق است.

وی افزود: همه ما رسالت داریم کارهایی انجام دهیم که تا سال‌ها بعد آثار آن در جامعه بماند تا آیندگان از آن استفاده کنند همان کاری که مردانی آذرها انجام دادند.

نکوداشت نودمین سالگرد تولد مردانی آذر خودجوش و مردمی بود

دبیر آیین نکوداشت نودمین سالگرد تولد کریم مردانی آذر گفت: این آیین به صورت کاملاً خودجوش و مردمی برنامه‌ریزی و برگزار شد.

جبارعلی ذاکر خاطرنشان کرد: حاج کریم مردانی آذر و برادرانش چهره های شناخته شده جهانی در زمینه امور خیرخواهانه هستند و در این آیین از سردیس، تمبر یادبود ۹۰ سالگی، اثر تصویر سازی شده و موشن گرافی حاج کریم مردانی آذر رونمایی شد.

قرار است به پاس گرامیداشت خدمات این خیر بزرگوار، یک مدرسه نوساز و ایستگاه مترو در تبریز به نام این مرد بزرگ نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین به پاس خدمات بزرگی که این خیر ملی مدرسه ساز انجام داده است نشان تبریز، نشان دوستدار کودک، لوح قدردانی وزیر بهداشت و نشان مدرسه سازی به کریم مردانی آذر تقدیم شد.