زنجان - ایرنا- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: فلسطینی ها شکننده بودن خطوط دفاعی اسرائیل را به جهانیان نشان دادند.

مصطفی طاهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت حمایت از غزه برای همه نمایان است البته باید ذهنیتی درباره غزه و مرز غزه با اسرائیل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: غزه یک باریکه‌ای است که شاید عرض آن از تهران تا کرج بیشتر نباشد؛ اما سمت دیگر که وصل به اسرائیل بوده، شامل منطقه درگیری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اسرائیل در خطوط دفاعی صاحب سبک است و با صرف هزینه‌های سنگین تلاش می‌کند که عبور از این خطوط برای بسیاری از کشورهای پیشرفته هم مشکل باشد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های مستقر در اسرائیل هم فقط عنوان شهرک را دارد، اضافه کرد: این شهرک‌ها در واقع یک پادگان نظامی بوده که نفوذ به آن بسیار مشکل است.

طاهری تصریح کرد: هدفم از این توضیحات آن است که بگویم؛ نفوذ اسرائیل به غزه نه تنها مشکل بوده بلکه موجب شکسته شدن ابهت اسرائیل هم شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز شاهد این هستیم که چنین جنگ بزرگی شکل گرفته؛ پس خطوط دفاعی اسرائیل شکننده شده است و اسرائیل برای رسیدن به نقطه اول خود باید کلی هزینه کند.

وی با بیان اینکه حمله فلسطین به اسرائیل صرفا پرتاب چند موشک به صورت هوایی نبوده است، اضافه کرد: حتی کسانی که آشنا به فنون نظامی هستند هم در انجام این حمله انگشت به دهان مانده‌اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم فلسطین سابقه بیش از ۷۰ ساله دارد، افزود: کشتار فعلی با توجه به شرایط فعلی هیچ آورده‌ای برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و امیدوارم این وقایع وحدت‌آفرین باشد که نشانه‌های آن در حال عیان شدن است.

وی با بیان اینکه این پیروزی قطعا به نفع مردم فلسطین خواهد بود، اضافه کرد: مردم غزه در این منطقه از همه چیز محرومند و اسرائیل یک کشور غصبی در آنجا ایجاد کرده است؛ پس مردم غزه در این شرایط محرومیت چیزی برای از دست دادن ندارند و اگر حمله به این شکل رخ داده قطعا تاثیر بین المللی داشته است.

طاهری با اشاره به نتایج این جنگ، افزود: قطر تهدید کرده است که اگر جنگ ادامه پیدا کند، گاز را قطع خواهد کرد یا یکی از نتایج مثبت این جنگ صحبت رئیس جمهور با بن سلمان بوده است.