کاشان _ ایرنا _ معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت:۸۵۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی کاشان و هفت شهر اقماری آن با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

مجتبی آراسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی از سه سال پیش تا کنون با اجرای احکام قطعی قضایی در مجموع ۸۵۰ هزار متر مربع از این اراضی در پهنه شهرستان کاشان و شهرهای چوگان وکامو،جوشقان قالی، برزک، نیاسر،قمصرو مشکات به ارزش هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: این اقدام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی از سوی کارکنان این اداره و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان باهمکاری مراجع محترم قضایی وانتظامی و مصوبات شورای انفال وفرمانداری ویژه انجام شده است.

آراسته حفاظت و صیانت از اراضی ملی را وظیفه مهم و ذاتی این اداره عنوان کرد و افزود: با مشاهده هرگونه تصرف با متصرفان و سودجویان در اسرع وقت برخورد قانونی می کنیم.

وی افزود:شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن سامانه گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.