۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82226372
T T
۰ نفر
سه هزار متر مربع از اراضي دولتي آران وبيدگل رفع تصرف شد

آران و بيدگل، كاشان - ايرنا - سرپرست اداره راه و شهرسازي آران و بيدگل از رفع تصرف سه هزار متر مربع از اراضي دولتي در منطقه يحيي آباد اين شهرستان با همكاري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي خبر داد.

مجتبي آراسته روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا ارزش ريالي اين اراضي را حدود سه ميليارد ريال برشمرد و گفت: اين اداره با متصرفان اراضي دولتي مطابق قانون برخورد خواهد كرد.
وي افزود: متاسفانه تصرف غيرقانوني اراضي دولتي و ملي به يك فرهنگ نادرست تبديل شده است كه در اين راستا براي كوتاه كردن دست واسطه ها و متصرفان بايد اطلاع رساني شود.
وي با تاكيد بر ضرورت حفاظت بيش از پيش از اراضي دولتي به عنوان يكي از مصداق هاي بيت المال، افزود: اداره هاي راه و شهرسازي طبق قانون متولي زمين هاي دولتي در محدوده و حريم شهرها هستند.
آراسته تصريح كرد: با توجه به اينكه هر گونه تصرف اراضي دولتي جرم تلقي مي شود شهروندان قبل از خريد زمين، ساخت و ساز و تغيير اراضي دولتي نسبت به انجام استعلام لازم از مراجع قانوني اقدام كنند.
وي تهيه سند تك برگي از اداره ثبت اسناد و املاك را براي اراضي و املاك در اختيار الزامي خواند و در پايان اظهار داشت: از تمامي مسئولان و دستگاه هاي ذيربط به خصوص دادگستري آران و بيدگل، دادستان هم چنين نيروي انتظامي كه در شناسايي و رفع تجاوز از اراضي دولتي اداره راه و شهرسازي را ياري كرده اند تقدير مي كنيم.
شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين نقطه استان اصفهان، در فاصله شش كيلومتري شهرستان كاشان و 215 كيلومتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472